ماموریت های ملی و فراملی برای فارغ التحصیلان درنظر گرفته شود

 منصور کبگانیان عصر روز سه شنبه بعد از پایان جلسه هفتاد و سوم شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: آمایش آموزش عالی در دستور کار این ستاد قرار گرفته و مباحث مهم و محوری در دو جلسه ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه این آمایش در حوزه عرصه آموزش عالی از جمله تربیت نیروی انسانی است، گفت: مقرر شد عرصه های دیگری نظیر صنعت و به خصوص وزارت کار نیز در این آمایش دیده شود.
وی ادامه داد: در این جلسه نماینده وزارت کار بسته پیشنهادی، مطالب و آسیب شناسی مربوطه در حوزه فارغ التحصیلان کشور را ارائه کرد.
وی یکی از آسیب های فارغ التحصیلان را نرخ بالای بیکاری آنان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این افزایش تعداد نوجوانان فرصت مناسبی را برای کشور در قالب پنجره طلایی جمعیتی ایجاد می کند که باید با برنامه ریزی مناسب از این فرصت استفاده بهینه صورت گیرد.
کبگانیان اظهار کرد: عدم انسجام سیاست های پولی، مالی و تولیدی کشور با حوزه آموزش عالی توسط نماینده وزارت کار مطرح شد.
وی اظهار کرد: وزیر علوم تاکید کرد که مطالب ارائه شده در این جلسه در آمایش آموزش عالی کشور دیده خواهد شد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ارائه موضوعات وزارت صنایع و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: آمایش صنایع کشور باید در این بررسی دیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی سند بسیار مهم جامعه توسعه دریایی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این سند در دو جلسه در نوبت قرار داشت قرار شد در کنار آمایش آموزش عالی در جلسه آینده بررسی آن آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه بررسی این سند حداقل سه یا چهار جلسه به طول خواهد انجامید گفت: دریاها و اقیانوس ها از بخش های بسیار مهم کشور هستند که در قالب این سند مورد بررسی قرار می گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا