نخبگان برای نجات محیط زیست راهکار ارایه دهند

محمد درویش، روز سه شنبه در آیین نخستین جشنواره ملی شعر انسان و طبیعت در شیراز افزود: افزایش خودآگاهی و فرهنگ سازی، راهکاری برای نجات محیط زیست است که باید از طریق فرهیختگان، اندیشمندان و شاعران به مردم منتقل شود.
وی بیان داشت: هر روز بر دامنه تخریب طبیعت و مواهب طبیعی افزوده می شود و ضروری است مردم آشتی با طبیعت را از نخبگان و فرهیختگان بیاموزند. 
درویش گفت: جنگل تراشی، جنگل خواری، آلودگی هوا، آلودگی خاک، انباشت زباله، پدیده ریزگردها و دهها مورد دیگر از آلودگی محیط زیست همگی ناشی از این است که در بسیاری از این موارد موضوع از سوی نخبگان و فرهیختگان به مردم گوشزد نشده است.
درویش اظهار داشت: این اصحاب اندیشه هستند که باید بتوانند با زبان شعر و ادبیات، موضوع تخریب محیط زیست را گوشزد کنند.
وی نسل جدید را بیشتر از گذشته نیازمند آموزش و آگاه سازی دانست و افزود: باید به شیواترین، جذاب ترین و موثرترین شکل ممکن به مردم و کودکان این سرزمین، آموزش های زیست محیطی و مراقبت از طبیعت داده شود.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: محیط زیست از جمله مقوله هایی است که با دانایی پیوند همیشگی دارد و هر چه در این حوزه بیشتر به دانایی توجه شود، دامنه تخریب ها کمتر می شود.
درویش با اشاره به اقدام ها و فعالیت های موثر زیست محیطی دولت گفت: دولت تدبیر و امید یک دولت زیست محیطی است و به همه بخش های محیط زیست توجه خاص و ویژه دارد و موید این موضوع اقدام های موثری است که در دو سال گذشته در این حوزه انجام شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه افراط و تفریط در محیط زیست محکوم است، بیان کرد: باید به دنبال آموزه هایی باشیم که باعث تخریب محیط زیست نشود چرا که ما در مقابل نسل آینده مسئول هستیم .
درویش در بخش دیگری از مطالب خود به دامنه تخریب ها و تغییر کاربری ها در استان فارس اشاره کرد و گفت: این استان رتبه اول جنگل تراشی و تغییر کاربری در کشور را دارد و انجام این کار در استان فارس به مراتب بیش از سایر استانهاست.
به گزارش ایرنا , در جشنواره ملی یک روزه شعر انسان و طبیعت، جمعی از شاعران، اندیشمندان، ادیبان، دوستداران محیط زیست و مسئولان کشوری سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا