تولید منسوجات طبیعی با خواص درمانی در اصفهان

شرکت دارو رنگ آیریس مستقردرمرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با استفاده از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم و رنگ طبیعی موفق به تولید منسوجات با خواص درمانی شده است.
مدیرعامل این شرکت روز سه شنبه به ایرنا گفت: رنگ های طبیعی دارای خواص درمانی و ضد باکتری هستند لذا همین موضوع ایده اصلی شرکت متبوع ما برای تولید انواع منسوجات با خواص درمانی و پزشکی شد.
حمید رحمانی افزود: ایران از منابع سرشاری برای تولید رنگ طبیعی از جمله پوست گرد و پوست انار برخوردارست که می توان با حداقل هزینه آنها را تامین و برای تولید رنگ طبیعی بکار برد.
وی از جمله کاربردهای این منسوجات را در تولید لباس نوزادان، انواع حوله و پوشاک افراد حساس یا کسانی که در معرض آلودگی زیاد هوا قرار دارند، اعلام و اظهار کرد: رنگ های طبیعی بر خلاف رنگ های شیمیایی، خواص ضد باکتری دارند که می تواند جلوی بسیاری از بیماری ها را بگیرد.
وی با بیان اینکه شرکت متبوع وی در حال همکاری با یک بیمارستان برای بررسی خواص درمانی پوشاک تهیه شده از این روش است گفت: سایر خواص این منسوجات مانند ثبات رنگ نیز بررسی و اصلاح شده است.
رحمانی با اشاره به اینکه شرکت وی با ایده محوری « رنگرزی پنبه با پوست انار » در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده است افزود: در حال رایزنی با چند سرمایه گذار برای تولید انبوه این محصول ها هستیم.
این کارشناس ارشد نساجی خاطرنشان کرد: ایده عرضه منسوجات پزشکی از طریق تولید پوشاک از طرف این شرکت در ایده بازار یازدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان ارائه شد و مقام اول را کسب کرد.
به گفته وی حضور در این ایده بازار به جذب سرمایه گذار برای تولید انبوه ایده محوری شرکت متبوعش کمک بسیاری کرد.
روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز روز سه شنبه اعلام کرد: شرکت دارو رنگ آیریس مستقر در این شهرک با ایده عرضه منسوجات پزشکی از طریق تولید پوشاک عمل شده با گیاهان دارویی برای درمان برخی بیماری ها در ایده بازار نمایشگاه بین المللی نساجی اصفهان مقام اول را کسب کرد.
بر اساس این گزارش، در مقابل پوشاک متداول که حاوی مواد مضر برای انسان است، پوشاک حاوی مواد دارویی گیاهان علاوه بر داشتن خواص ضد باکتری، می تواند مواد موجود در خود را از طریق تماس با پوست به صورت آهسته رها کند و به بهبودی بیمار کمک کند.
این روش می تواند به عنوان یک روش کمک درمانی در کنار سایر روش های درمان برای تسریع آن مطرح شود.
از مزایای این روش می توان به سهولت کاربرد برای بیمار نسبت به روش خوراکی (از قبیل احساس تهوع در موقع مصرف برخی داروهای خوراکی)، نداشتن عوارض جانبی برای بیمار، نداشتن مشکل برای محیط زیست و کمک به حفظ آن در تولید این نوع پوشاک، قیمت ارزان تر و در دسترس بودن تعداد زیادی از گیاهان دارویی در کشور و همچنین عدم وابستگی به کشورهای خارجی اشاره کرد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.
به گزارش ایرنا،این سازمان با استقرار بیش از 400 شرکت دانش بنیان، به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور، تلاش می کند تا با ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان، زمینه لازم را برای تجاری سازی دستاوردهای آن ها و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا