اولین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی آغاز به کار کرد

محمد کریمی دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی مهندسی مکانی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این کنفرانس از 238 مقاله ارائه شده به دبیرخانه این کنفرانس، 69 مقاله در پنج بخش در قالب سخنرانی و 120 سخنرانی در قالب پوستر ارائه می شود.

وی بیان کرد: در این کنفرانس شش کارگاه تخصصی در زمینه GIS، فتوگرامتری، سنج شناسی و ژئودیزی با حضور اساتید مختلف برگزار می شود.کریمی افزود: همزمان با دومین روز از برگزاری این کنفرانس چهارمین مسابقه سراسری ژئولیک در سطح کشور با حضور دانشجویان مقطع کارشناسی های مختلف در دانشگاه خواجه نصیر به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: این مسابقه در چهار بخش نقشه برداری زمینی، فتوگرامتری، ژئودیزی، GIS، فتوگرامتری و سنجش برگزار می شود.
وی بیان کرد: دانشجویان در این مسابقه برای تعیین مساحت اراضی، تفکیک اراضی، کارهای تلفیق اطلاعات در آمایش سرزمینی با استفاده از بررسی GIS و نیز تولید نقشه برداری شهرها از پردازش تصاویر ماهواره ای به رقابت می پردازند.
کریمی یادآور شد: در حال حاضر برگزاری این کنفرانس مکمل برگزاری همایش ژئوماتیکی است که از سوی سازمان نقشه برداری کشور در 22 دوره برگزار شده است
وی یادآور شد: برگزاری این کنفرانس نیاز است که جامعه مهندسی و نقشه برداری کشور با آخرین روش های جدید و تکنولوژی روز دنیا در کشورهای پیشتاز از جمله آمریکا، سوئد، هلند، نروژ، کانادا آشنا شده و حرکت نمایند، در این کنفرانس از دو صاحب نظر در این حوزه از کشورهای مطرح سخنرانی خواهد داشت.
دبیر اجرایی این کنفرانس گفت: سعی داریم این کنفرانس را در دوره های آینده از سطح ملی به سطح بین المللی تغییر دهیم تا شاهد تبادل داده و علم در سطح جهان داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا