معرفی رسمی اینترنت 5G در کنگره جهانی موبایل

شهر بارسلونای اسپانیا در روزهای اخیر ، میزبان یکی از مهمترین رویداد های حوزه تکنولوژی ارتباطات همراه و موبایل است . شرکت های مختلف فعال در این حوزه ، آخرین دستاوردهای خود را در کنگره جهانی موبایل MWC که امسال به میزبانی اسپانیا برگزار می شود ارائه می کنند . گفتنی است در این کنگره ، شرکت چند ملیتی و مشهور سامسونگ به طور رسمی از اینترنت 5G رو نمائی کرده و به مشتریان و مصرف کنندگان محصولات خود نوید اینترنت پر سرعت قابل استفاده در موبایل ها و تبلت های رایج در بازار را داده است .

بر اساس اعلام مقامات این شرکت ، سامسونگ در حال ترویج فن آوری موسوم به تکنولوژی موج میلیمتری millimeter wave technology است . کمپانی سامسونگ در این مسیر از کمک و یاری شرکت ارتباطات از راه دور و بی سیم  اس کی تله کام SK Telecom که ارائه دهنده اینترنت های پرسرعت  7.55 گیگ بر ثانیه است ، بهره می گیرد . این سرعت بیش از سی برابر سرعت موجود در اینترنت های فعلی سرویس  4G است .

پنجمین نسل سیستم اینترنت بی سیم که با عنوان اینترنت تاکتیل Tactile Internet نیز شناخته می شود ، گام بلندی در توسعه و پیشرفت ارتباطات بی سیم به شمار می رود . این شبکه جدید دارای سطح بالائی از خدمات مختلف چند رسانه ای بوده و می تواند تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش دهد . 

لازم به توضیح است که موضوع طراحی و توسعه اینترنت های نسل جدید و پر سرعت 5G که توسط سامسونگ در نمایشگاه بارسلونا ارائه شد ، از مدت ها پیش توسط شرکت ها و کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا در حال پیگیری است . در همین راستا در خبرها امده بود که مرکز پژوهشی VTT در فنلاند با همکاری دانشگاه اولو University of Oulu در حال ارائه آزمایشی شبکه اینترنتی 5G هستند . این طرح در شهر اولو واقع در شمال غرب فنلاند در حال عملی شدن است .

به گفته سخنگوی مرکز پژوهشی VTT  در این طرح آزمایشی ، مشکلات این فن آوری شناسائی شده و با توجه به استفاده از آن در یک محیط واقعی ، می توان موارد تکنولوژیکی آن را بررسی و مطالعه کرد .

گفتنی است در این برنامه آزمایشی ، دو طرح مجزا مورد مطالعه قرار می گیرد . یکی از این طرح ها شامل اینترنت اختصاصی ارائه شده توسط مرکز پژوهشی VTT   بوده و در بخش دیگر ، اینترنت 5G توسط دانشگاه اولو University of Oulu به صورت یک شبکه عمومی در اختیار افراد قرار می گیرد .

هدف از این تقسیم بندی مطالعاتی ، بررسی ویژگی ها و مشکلات احتمالی تکنولوژیکی اینترنت 5G  در هنگام استفاده کاربران بوده و در بخش ارائه عمومی آن در دانشگاه نیز ، قرار است این شبکه اینترنتی در شرایط بار سنگین شبکه و ترافیک بالا ؛ مورد ارزیابی قرار گیرد .

در همین راستا آتسو هکالا Atso Hekkala  مدیر این پروژه که از پژوهشگران  مرکز پژوهشی VTT محسوب می شود ، اعلام کرد :  در آزمایش های مربوط به این شبکه ، ما فن آوری های جدید توسعه و ساخت اینترنت 5G  را در محیط واقعی مورد پژوهش قرار می دهیم و این موضوع ما را قادر به انجام همکاری های دراز مدت جهت برقراری و ساخت شبکه ارتباطی منسجم خواهد کرد . " 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا