گزارش تصویری از پرتاب ماهواره ارتباطی Belintersat-1

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، ماهواره فوق الذکر توسط یک راکت ماهواره بر لانگ مارچ – 3 بی  به مدار زمین پرتاب شد . به گفته کارشناسان ؛ این ماموریت از بسیاری جهات دارای اهمیتی زیاد است زیرا  ماهواره فوق الذکر ، نخستین ماهواره ارتباطی کشور بلاروس  محسوب شده و از سوی دیگر این عملیات ، نخستین عملیات فضائی پرتاب ماهواره متعلق به یک کشور اروپائی است که توسط سازمان فضائی چین انجام شد .

ماهواره فوق الذکر ، نخستین ماهواره ارتباطی کشور بلاروس  محسوب شده و از سوی دیگر این عملیات ، نخستین عملیات فضائی پرتاب ماهواره متعلق به یک کشور اروپائی است که توسط سازمان فضائی چین انجام شد .

گفتنی است ماهواره ارتباطی فوق الذکر Belintersat-1 نام داشته و با کمک و مساعدت دانشمندان بلاروس و سازمان فناوری های فضائی چین طراحی و ساخته شده بود . بر اساس اعلام نظر کارشناسان ، عمر مفید این ماهواره حدود 15 سال است و در حال حاضر در مدار 51 و نیم شرقی قرار گرفته است .  این ماهواره قادر به فراهم کردن و ارائه زیر ساخت های لازم جهت فناوری های ارتباطی مانند تلوزیون های ماهواره ای ، رادیو و اینترنت خواهد بود .

بر اساس گزارش سازمان فضائی چین ؛ ماموریت فوق الذکر نخستین ماموریت فضائی چین در سال جاری محسوب شده و دویست و بیست و سومین ماموریت پرتاب ماهواره در تاریخ استفاده از راکت های ماهواره بر لانگ مارچ به شمار می رود .  

منبع : شین هوا 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا