بزرگ ترین مکعب روبیک جهان + فیلم

آخرین تلاش هایی که برای حل مکعب روبیک 22 در 22 خانه انجام گرفته بود با شکست مواجه شده است؛ اما با این حال بالاخره نسخه ای از این مکعب فکری در این ابعاد ساخته شده است که کاملا درست کار می کند و با صبر می توان تمامی اجزای آن را در موقعیت درست قرار داده و این معما را حل کرد.

تمامی اجزا این مکعب با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده اند. به این ترتیب شما می توانید با دانلود الگوها و نقشه های ساخت این مکعب به صورت رایگان یکی از آنها را برای خود بسازید.

شمار راه هایی درهم شدن این مکعب برابر با 4.3 در 10 به توان 1795 راه است. به نظر می رسد که تاکنون عددی به این بزرگی وجود نداشته است و نزدیک ترین عدد به این رقم را می توان رقمی با 1794 صفر دانست.

لازم به ذکر است که حدود سه ساعت طول کشید تا تیم حرفه ای مستقر در کورن پازل (Coren Puzzle) بتوانند این مکعب روبیک را به شکل الگویی کاملا یک رنگ و مرتب در بیاورند. اگر بخواهیم به صورت کاملا بی نظم و تصادفی هر کدام از قطعات این مکعب را به چرخش در بیاوریم، احتمالا باید تمام عمر خود را صرف جور کردن تنها یک جهت از این مکعب کنیم.

البته لازم است بدانید که تمامی اجزا این مکعب با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده اند. به این ترتیب شما می توانید با دانلود الگوها و نقشه های ساخت این مکعب به صورت رایگان یکی از آنها را برای خود بسازید.

منبع: Gizmodo

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا