ریشه های تاریخی خشونت علیه کودکان

بر اساس این مطالعات، بررسی  ها و تحقیقات انجام شده روی کودکانی که قربانی خشونت های بدنی شده اند می تواند پژوهشگران را در شناسائی شرایط کودکان در دوران گذشته یاری کرده و حتی در مطالعات استخوان شناسی کاربرد داشته باشد .

هدف اصلی پژوهشگران از این مطالعات ، یافتن روش های بالینی برای کمک به تفسیر بقایای اسکلت ها و استخوان های باقی مانده از انسان و بررسی اطلاعات علمی و زیست شناسانه به منظور مطالعه خشونت های فیزیکی بر علیه کودکان است

در همین رابطه آن رز پژوهشگر انسان شناس دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و از اعضای این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : متاسفانه ما تجربیات زیادی در مطالعه بقایای اسکلت کودکان در تحقیقات جنائی داشته و هدف ما از بررسی های فوق الذکر ، یافتن این موضوع است کودکان چگونه مورد آزار و اذیت قرار گرفته ، تهدید شده و یا به قتل رسیده اند . این اطلاعات که عمدتا به کودکان دنیای امروز تعلق دارد در موارد مختلفی مورد استفاده بوده و برای نمونه با استفاده از آن می توان به بررسی شرایط زندگی کودکان در دوران گذشته و روزگار باستان پرداخته و به طور ویژه ای به پدیده بهره کشی از کودکان کار ، بدرفتاری با آن ها و یا برده داری و استفاده از کودکان به عنوان کارگر در مشاغل سخت پرداخت و موارد جنایت و قتل کودکان را بررسی کرد .

در این مطالعات،روش های جدیدی  پیشنهاد شده است که بر اساس آن می توان به بررسی آسیب های استخوانی موجود در ساختار اسکلت کودکان پرداخته و موارد عمدی و جنائی را از مواردی که بر اثر حوادث و سوانح به وجود آمده اند ، تشخیص داد .  

این پژوهشگر در ادامه توضیحات خود افزود : برای نمونه برخی از نشانه های ترکیبی و آسیب های فیزیکی در استخوان به طور واضحی دلالت بر وجود خشونت بر علیه کودکان دارد . بهترین مثال ، مشاهده وجود شکستگی های مختلفی در قفسه سینه و دنده های فرد است که در سنین مختلف کودکی وی رخ داده و در مراحل مختلف بهبود و جوش خوردن دوباره قرار دارد . این یک نشانه واضح برای وجود خشونت بر علیه فردی است که اسکلت وی در حال مطالعه است .

در برخی موارد نیز ما با استخوان های کودکان رو به رو می شویم که در بافت های آن به طور واضحی ناهنجاری هایی مانند نرمی استخوان یا  کمبود ویتامین ث قابل مشاهده است و این موضوع نیز نشان دهنده بی توجهی و شرایط بد زندگی این کودکان است .

در خاتمه گفتنی است  هدف اصلی پژوهشگران از این مطالعات ، یافتن روش های بالینی برای کمک به تفسیر بقایای اسکلت ها و استخوان های باقی مانده از انسان و بررسی اطلاعات علمی و زیست شناسانه به منظور مطالعه خشونت های فیزیکی بر علیه کودکان است .

منبع : news.ncsu.edu

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا