دستگاهی که تصویر شما را در یک فنجان قهوه ترسیم می کند

 چندی است که کف (خامه) روی فنجان قهوه با طرح های هنری جالبی مانند قلب و اشک تزیین می شود. محققان با استفاده از این ایده و چاپگرهای سه بعدی، سبب خلق تصویر افراد روی فنجان قهوه شدند. این فناوری با استفاده یک دستگاه جالب که Ripple Maker نام دارد، صورت می گیرد. این دستگاه چندماه قبل رونمایی شد و قرار بود به عنوان یک ابزار لوکس در خطوط هوایی لوفت هانزا مورد استفاده قرار گیرد، اما در نمایشگاه CES سال 2016 به عنوان یک محصول در دسترس برای عموم مردم معرفی شد.
این دستگاه فناوری های چاپگرهای سه بعدی جوهر افشان را در کنار محفظه های ترکیب کننده قهوه به کار می گیرد تا جلوه های گرافیکی را روی قهوه ترسیم کند. برای استفاده از این دستگاه کافی است یک فنجان قهوه داغ را که روی آن دارای کف است، درون دستگاه قرار دهید. این دستگاه فنجان را به محفظه چاپگر منتقل کرده و طرح موردنظر را با استفاده از پودر قهوه روی آن ترسیم می کند. فرآیند چاپ طرح روی قهوه تنها 10 ثانیه به طول می انجامد.
به گزارش ایرنا از ساینس،کاربران با استفاده از یک برنامه موبایل سازگار با اندروید و iOS می توانند طرح های متنوعی را از یک کتابخانه آنلاین دریافت کنند یا از طرح های سفارشی خود استفاده کنند. این دستگاه با قیمت 999 دلار عرضه شده است و هر مخزن پودر قهوه آن قابلیت ترسیم 1000 طرح را دارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا