افراد پرخاشگر ، مغز عاطفی کوچکتری دارند

در مطالعات دانشمندان مشخص شد افرادی که ماهیت تهاجمی دارند باید مورد بررسی تصویربرداری بخش های فرونتولیبیک (frontolimbic) مغز قرار گیرند چرا که ساختار بخش های فرونتولیبیک که احساسات را تنظیم می کنند، نقش مهمی در وجود رفتار پرخاشگرانه بازی می کند.

اختلال انفجاری متناوب در DSM-5 با علائم عود کننده ، گیج کننده و پرخاشگری آنی تعریف می شود . در حالی که این اختلال شایع تر از ترکیب اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی است ، بسیاری از جوامع علمی و غیر متخصص معتقدند که پرخاشگری آنی به سادگی به عنوان رفتار بد شناخته می شود که نیازمند تنظیم نگرش و سازگاری رفتاری است اما  تحقیقات فوق ، این باور و اعتقاد سنتی را رد می کند .

بر اساس گزارش های یک مقاله جدید علمی ، حجم ماده خاکستری در ساختار بخش های فرونتولیبیک مغز افراد مبتلا به اختلال انفجاری متناوب به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند . به عبارت دیگر می توان گفت که این گونه افراد از مغز عاطفی کوچک تری نسبت به حالت عادی بر خوردار هستند .

دکتر امیل کوکارو سرپرست نویسندگان این مقاله در این رابطه می گوید که اختلال انفجاری متناوب در DSM-5 با علائم عود کننده ، گیج کننده و پرخاشگری آنی تعریف می شود . در حالی که این اختلال شایع تر از ترکیب اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی است ، بسیاری از جوامع علمی و غیر متخصص معتقدند که پرخاشگری آنی به سادگی به عنوان رفتار بد شناخته می شود که نیازمند تنظیم نگرش و سازگاری رفتاری است اما  تحقیقات فوق ، این باور و اعتقاد سنتی را رد می کند .

او در ادامه توضیحات خود می افزاید که اختلال انفجاری متناوب که توسط DSM-5 تعریف می شود، یک اختلال مغزی است و به سادگی باید گفت که نباید آن را به عنوان اختلال شخصیتی معرفی کرد.

علاوه بر این ، دکتر امیل کوکارو و همکارانش در تحقیقات خود ارتباط معکوس معنی داری را بین اقدامات تجاوزکارانه و حجم ماده خاکستری بخش های فرونتولیبیک به دست آورده اند .

این تحقیقات و نتایج حاصل از آن با عنوان علوم اعصاب شناختی و گزارش تصویربرداری عصبی از افراد مبتلا به اختلال انفجاری متناوب ، در آخرین شماره مجله روان پزشکی زیستی (Biological Psychiatry) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است. 

 

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا