داروهای لاغری را با احتیاط مصرف کنید

مطالعات جدید نشان می دهد که ممکن است استفاده طولانی مدت از مکمل های غذایی حاوی کروم خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد .

آکادمی ملی علوم ایالات متحده امریکا اعلام کرد  مکمل های حاوی کروم تا دوز 200 میکروگرم برای مصرف روزانه  بزگسالان ، مناسب و مفید بوده و مصرف بیش از این مقدار دارای خطرات جانبی متعددی است .

لازم به توضیح است که به طور کلی مکمل های حاوی کروم برای درمان اختلالات متابولیک و دیابت نوع 2 مصرف شده و همچنین بسیاری از افراد ، مکمل های حاوی کروم با دوز 500 میکروگرم در هر قرص را معمولا برای کاهش وزن و بدن سازی مورد استفاده قرار می دهند .

آکادمی ملی علوم ایالات متحده امریکا مکمل های حاوی کروم تا دوز 200 میکروگرم را برای مصرف روزانه بزرگسالان ، مناسب و مفید اعلام کرده است .

پیتر لی از دانشگاه سیدنی و سرپرست این تیم پژوهشی در رابطه با مکمل های حاوی کروم می گوید : با توجه به مستندات اثر کروم به عنوان یک مکمل غذایی، یافته های این پژوهش مشخص می کند که مردم باید برای مصرف دو بار در روز مکمل های حاوی دوزهای بالای کروم بیشتر فکر کنند .

محققان در این بررسی ها دریافتند که مکمل های حاوی کروم هنگامی که وارد سلول ها می شوند تا حدی به یک فرم سرطانی تغییر می کند . این تیم تحقیقاتی در پروژه مورد بحث ، سلول های چربی حیوانی را با کروم سه ظرفیتی (III) در آزمایشگاه درمان کردند . آن ها سپس با استفاده از پرتوی شدید اشعه ایکس در یک مرکز شناخته شده به عنوان سینکروترون ، نقشه ای از هر عنصر شیمیایی موجود در داخل سلول را ایجاد کردند .

لیندسی وو از دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در رابطه با خطرات کروم می گوید : خطرات بهداشتی مرتبط با مصرف کروم وابسته به حالت اکسیداسیون آن است . او در ادامه توضیحاتش افزود : ما قادر هستیم تا نشان دهیم که اکسیداسیون کروم داخل سلول رخ می دهد به این معنا که سلول ها الکترون از دست می دهند و تبدیل به یک فرم سرطانی می شوند .

پیتر لی در رابطه با نگرانی مصرف مکمل های حاوی سطح کروم بالا می گوید : یافته های این تحقیقات باعث افزایش نگرانی از کیفیت سرطان زایی ترکیبات کروم و خطرات مصرف کروم به صورت استفاده از مکمل های غذایی حاوی کروم به صورت طولانی مدت و یا در دوزهای بالا می شود .

این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله شیمی Angewandte Chemie به چاپ رسیده و قابل دسترسی است.