استفاده از کره بادام زمینی جهت جلوگیری از آلرژی

مطالعات و پژوهش های جدید نشان می دهد که خوردن کره بادام زمینی در سنین کودکی باعث می شود تا حساسیت نسبت به بادام زمینی در سنین بالاتر کاهش پیدا کند .

این تحقیقات به تازگی روی ششصد نوزادی که در معرض خطر حساسیت به بادام زمینی در سنین چهار تا یازده سالگی بودند ، انجام شده است . برخی از پدر و مادرهای این کودکان به فرزندان خود آموزش داده بودند که هیچگونه محصولی از بادام زمینی را مصرف نکنند در حالی که سایر والدین به کودک خود حداقل در هفته 6 گرم پروتئین بادام زمینی می دادند .

محققان این پروژه در مطالعات خود دریافتند در صورتی که  نوزاد قبل از تولد یک سالگی خود با  پروتئین بادام زمینی تغذیه شود ، با کاهش هشتاد و یک درصدی احتمال ابتلا به حساسیت به بادام زمینی رو به رو خواهد شد .  

در همین زمینه دنیل روتروسن (Daniel Rotrosen) مدیر بخش آلرژی ، مصونیت و پیوند موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID) ایالات متحده امریکا اعلام کرد که پیش از سال 2008 راهنمای پزشکی بالینی توصیه کرده بود که هر گونه مواد غذایی و غذاهای آلرژی زا باید از لیست غذاهای کودکان در معرض خطر ابتلا به حساسیت حذف شود .

او در ادامه اظهار داشت : در حالی که پژوهش های اخیر نشان می دهد ، این پرهیز غذایی هیچگونه فایده ای در اجتناب از آلرژی برای فرد ندارد . پژوهشگران پروژه تحقیقاتی LEAP (Lower Extremity Assessment Project) در بررسی های خود دریافتند که اقدامات اولیه محصولات بادام زمینی در رژیم غذایی در واقع روشی موثر و مفید برای مدیریت یک مشکل جدی بهداشت عمومی است .

قابل توجه است پزشکان توصیه می کنند که پیش از مصرف محصولات بادام زمینی کودکان باید مورد تست حساسیت پوستی نسبت به این محصول قرار گیرند . در صورتی که پاسخ این آزمایش منفی باشد پزشکان توصیه می کنند که کودک از محصولات بادام زمینی مصرف کند . اگر جواب آزمایش مذکور مثبت باشد آنها به پدر و مادر کودک توصیه می کنند که فرزندان را تحت نظارت متخصص کودکان قرار دهند .

این پژوهش های جدید و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله پزشکی نیوانگلند (New England Journal of Medicine) به چاپ رسیده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا