کشف قدیمی ترین بقایای گیاه چای

بر اساس اعتقاد عمومی ، منشا گیاه چای  کشور هندوستان است اما در مطالعات جدید انجام شده مشخص شد که این گیاه برای نخستین بار در کشور چین مورد استفاده قرار می گرفته است . در پژوهش های انجام شده ، دانشمندان موفق به کشف قدیمی ترین بقایای گیاه چای به صورتی که امروزه از آن استفاده می شود در یک مقبره باستانی متعلق به سلسله هان در کشور چین شدند .

در این مطالعات ، باستان شناسان موفق به شناسائی برگ چای در مقبره جینگ دی از پادشاهان باستانی چین شده اند که در حدود سال 141 پیش از میلاد در گذشته است .

در این مطالعات ، باستان شناسان موفق به شناسائی برگ چای در مقبره جینگ دی از پادشاهان باستانی چین شده اند که در حدود سال 141 پیش از میلاد در گذشته است .  در نتیجه این کشف ، مشخص شد که چای به عنوان یک نوشیدنی محبوب و مورد علاقه خاندان سلطنتی چین در حدود 2 هزار و 150 سال پیش بوده است . در این مطالعات ، باستان شناسان با یک جعبه چوبی کوچک رو به رو شدند که به همراه پادشاه دفن شده بود و داخل آن ماده ای تجزیه شده قرار داشت که به شکل دانه های کریستال بود . این ماده توسط پژوهشگران اکادمی علوم چین مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و با آزمایش شنجش طیف جرمی ، مشخص شد که در جعبه مورد نظر ، گیاه چای قرار داشته است . گفتنی است در این قبر همچنین مقداری ارزن ، برنج ، سلاح های سرد ، مجسمه های سفالین ، حیوانات ساخته شده از سرامیک و تعدادی ارابه در ابعاد حقیقی قرار داشتند که به همراه جسد امپراتور دفن شده بودند .

این مجموعه باستانی در منطقه چانگ آن که پایتخت باستانی پادشاهان سلسله هان محسوب می شد قرار دارد . این منطقه امروزه با نام ژی آن شناخته شده و حفاری ها و کاوش های باستان شناسی از سال 1990 میلادی در آن آغاز شده بود ولی آنالیز مواد ارگانیک کشف شده در این محوطه برای نخستین بار و در روزهای اخیر انجام شد .

منبع : independent

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا