بیش از ۱۸ میلیون ایرانی دچار اختلال روانی هستند

احمد حاجبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع حاشیه شهرها و ادغام خدمات سلامت روان، اظهار داشت: وزارت بهداشت به موضوع ارائه خدمات سلامت روان توجه داشته و در شهرهایی که طرح تحول سلامت در حال اجراست، کارشناس سلامت روان نیز خدمات مربوطه را براساس بسته خدمتی که برای آن تعریف شده است، ارائه می‌دهد.

وی افزود: تقریباً به‌طور متوسط به ازای هر 25 هزار نفر جمعیت، یک نفر کارشناس سلامت روان جذب کار می‌شود و خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهد. 

حاجبی با بیان اینکه 23.6 درصد مردم ایران(بیش از 18 میلیون نفر) دچار اختلالات روانی هستند، گفت: شایع‌ترین اختلال روانی، افسردگی بوده که آمار 12.7 درصدی را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت به موضوع سواد سلامت روان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: موضوع سواد سلامت روان جزو برنامه‌های وزارت بهداشت قرار داشته و تأکید داریم که با آموزش‌های لازم می‌توان سطح سلامت روان مردم را افزایش داد. 

وی تصریح کرد: سطح سواد سلامت روان جامعه که ارتقا یابد، میزان انگ اجتماعی مراجعه جهت درمان بیماری‌های روانی کاهش یافته و بهتر می‌توانیم برنامه‌ها را در رسیدن به نقطه مطلوب پیش ببریم. حاجبی در پایان گفت: زمانی که سطح سواد اجتماعی مربوط به سلامت روان در کشور افزایش یابد، جامعه بهتر متوجه نیازهای خود شده و خانواده‌ها جهت مراجعه به‌موقع به روان‌پزشک و روان‌شناس اقدام می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا