مرکز تحقیقات بهره وری واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شد

 محسن رستمی مال خلیفه، هدف از تاسیس مرکز تحقیقات بهره وری را ارزیابی عملکرد، بهره وری، کارایی و اثربخشی سازمان ها و دستگاه های مختلف کشور ذکر کرد و گفت: ایجاد این مرکز پژوهشی با توجه به جایگاه واحد علوم و تحقیقات در حوزه DEA در جهان، می تواند در آینده ای نه چندان دور به حل پروژه های بین المللی منجر شود. 
وی از تاسیس رشته ریاضیات مالی در مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده و برنامه ریزی برای تاسیس رشته ریاضیات زیستی در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: ایجاد شرکت دانش بنیان در گروه ریاضی کاربردی با همکاری سایر گروه های مرتبط مانند صنایع و مدیریت در دستورکار است.
رستمی مال خلیفه، به قرار داشتن واحد علوم و تحقیقات در جایگاه دوم رشته ریاضیات کاربردی در جهان با اختلاف یک رکورد علمی پس از دانشگاه علوم و تکنولوژی چین اشاره کرد و گفت: از جمله دلایل کسب این رتبه حضور استادان برتر جهان از جمله سردبیران مجلات معتبر بین المللی و قطب های شاخص علمی ریاضیات در این واحد دانشگاهی و نیز فعالیت های گسترده تحقیقاتی این گروه به شمار می رود. 
وی به حضور اساتید مطرح این رشته نظیر دکتر 'توفیق الهویرنلو' نفر اول معادلات دیفرانسیل فازی جهان، دکتر 'غلامرضا جهانشاهلو' نفر اول تحلیل پوشش داده ها (DEA) و نیز دکتر 'فرهاد حسین زاده لطفی' نفر دوم تحلیل پوششی داده های جهان (پایگاه Scopus ) در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: در بررسی پراستنادترین اساتید جهان که تنها یک درصد از اساتید فعال علوم مختلف را تشکیل می دهند، در حوزه آنالیز عددی نام دکتر عباسبندی عضو هیات علمی نیمه وقت گروه ریاضی کاربردی واحد علوم و تحقیقات با H index 41 در Scopus و 51 در Google Scholar به چشم می خورد. 
رستمی مال خلیفه، با یادآوری اینکه گروه ریاضیات کاربردی واحد علوم و تحقیقات اکنون دارای دو نشریه علمی پژوهشی وزارت علوم، به نام های مجله بین المللی ریاضیات صنعتی و مجله پژوهش های نوین در ریاضی است، از اخذ درجه علمی پژوهشی برای نشریه تازه تاسیس IGDEA در آینده نزدیک خبر داد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه برای تبدیل کشور به قطب علمی منطقه، واحد علوم و تحقیقات نیز برای قرار گرفتن در جمع پنج دانشگاه برتر کشور تا سال 1399 برنامه ریزی کرده و با توجه به کمیت بالای مقالات منتشر شده در گروه ریاضی کاربردی، ارتقای بیش از پیش کیفیت این مقالات و حرکت در مسیر تجاری سازی آنها را در دستورکار قرار داده است. 
وی توجه ویژه به بحث ریاضیات فازی در جهان و ورود آن به صنایع گوناگون را یادآور شد و تصریح کرد: هدف مطالعات رشته ریاضیات کاربردی، بهینه سازی و به عبارت دیگر پاسخ دهی حداکثری به تقاضا با امکانات محدود و صرف کمترین هزینه است.
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات،رستمی مال خلیفه، بازار کار فارغ التحصیلان این رشته را در اداره تحقیقات بانک ها و سایر سازمان ها به منظور ارزیابی عملکرد عنوان کرد و افزود: دانشجویان و اساتید این گروه با کسب تبحر در حوزه مدل سازی می توانند در بهبود بهره وری در بخش ها و نهادهای مختلف موثر باشند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا