آزمایش موفقیت آمیز سفر به مریخ

سینا پرس : به گزارش ناسا ، ماموریت اصلی در این آزمایش با موفقیت همراه بوداین وسیله که قدرت مافوق صوت نیز دارد در شرایط جوی مشابه سیاره ی مریخ با سرعتی 4 برابر سرعت صوت و تا 190هزار پا پرواز کرد.

لان کلارک از جی پی ال میگوید: این وسیله با قرار گرفتن در ارتفاع و سرعت درست باعث موفقیت این آزمایش شده است.

هزینه  این پرواز آزمایشی  حدود 150 میلیون دلار بوده که بودجه  آن توسط نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا در هاوایی تامین شده است.

یکی از تکنولوژی هایی که مهندسان ناسا در این ماموریت آزمایش کردند استفاده از حلقه ای بزرگ  نصب شده بر روی لبه ی این سفینه ی کوچک است که به کنترل سرعت آن کمک بسیاری میکندبا استفاده از این حلقه نه تنها امکان افزایش سرعت به 4 برابر سرعت نور وجود دارد بلکه در چند ثانیه از سرعت آن کاسته میشود.  

تکنولوژی دیگر به کار رفته در این آزمایش، استفاده از چتر نجاتی با عرض 100 پا بوده . هر چند در هنگام فرود این چتر از هم پاشیده شد اما ناسا تلاش دارد تا در ماه های آینده با رفع نواقص موجود در آن چتر نجات استاندارد و بدون هیچ گونه ایرادی را تولید کنند.

مهندسان ناسا پیش بینی میکنند که با اصلاح نواقص این چتر نجات تا سال اینده امکان نصب آن بر روی سفینه های ازمایشی فراهم خواهد شده و آزمایشات سفر به مریخ کار خود را از سر بگیرند.

منبع: abcnews

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا