اولین همایش بین‎المللی «نقش فناوری‌های نوین در علوم انسانی»

سید محمدرضا موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال مقاله به این همایش تا ۲۰ فروردین‎ماه سال ۹۵ است.

وی اظهار کرد: دبیر این همایش دکتر رضا مرادصحرایی، دانشیار زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، دبیر علمی همایش دکتر حشمت‌الله فلاحت پیشه، مدیر استادیار علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است و برای داوری مقالات از اساتید برجسته کشوری در رشته‌های روان‌شناسی، تکنولوژی آموزشی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد، مدیریت و… استفاده خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: علوم انسانی به عنوان پایه‌های فرهنگی و زیربنایی جوامع نقش بسزایی را در ارتقای فرهنگ و ارزش‌های جوامع دارند. با توجه به پیشرفت‌های سریعی که در حوزه فناوری در سطح جهان روی می‌دهد، علوم انسانی نیز متاثر از این فناوری‌ها دستخوش تغییر و تحول شده است. این تغییرات جنبه‌های مختلف علوم انسانی را متاثر کرده و باعث تغییر در شیوه‌های آموزشی در علوم انسانی، تغییر در مبانی فلسفی، روش‌های کاربرد علوم انسانی و… شده است.

موسوی اضافه کرد: علوم انسانی و مبانی فرهنگی و ارزشی جامعه در ارتباط تنگاتنگی با هم هستند؛ از این‎رو تغییر و تحول در علوم انسانی باعث تغییر در مبانی فرهنگی و ارزشی جامعه نیز می‌شود. این مساله باعث شده است تا اندیشمندان این حوزه توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند و در همین راستا مساله‌ بومی‏‎سازی علوم انسانی، توجه به رویکرد‌های جدید به‎کارگیری این علوم، توجه به علوم انسانی اسلامی و روش‌های نوین آموزش در حوزه علوم انسانی مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه به تطبیق فناوری‌های نوین با حوزه‌های علوم انسانی پرداخت. در این راستا انجام امور پژوهشی و بررسی نیازهای جامعه و تطبیق آن با فناوری‌های روز می‌تواند تاثیر بسزایی را در راستای اعتلای فرهنگ و مبانی ارزشی جامعه داشته باشد. متخصصان علوم انسانی به عنوان سکان‌داران این حوزه باید تلاش خود را در راستای تحقق این مهم به‎کار گیرند.

مسؤول دبیرخانه اولین همایش بین‎المللی نقش فناوری‎‏های نوین در علوم انسانی گفت: با تائیدات خداوند متعال و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و باعنایت به در دستور کار قرار گرفتن بومی‎سازی و کاربردی کردن علوم انسانی، موسسه فرهنگی هنری هدایت فرهیختگان جوان، در راستای عملی کردن این دستور، اقدام به برگزاری اولین همایش بین‎المللی نقش فناوری‌های نوین در علوم انسانی می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا