افتتاح بزرگترین گالری سخت پوستان در مکزیک

پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه مستقل ملی مکزیک The National Autonomous University of Mexico که به اختصار UNAM نامیده می شود در حال اجرای پروژه ای به منظور جمع آوری و طبقه بندی سخت پوستانی مانند خرچنگ ها و سایر جانوران موجود در  این شاخه از جانوران هستند . در این مجموعه ، تیم متخصصان دانشگاه فوق ، موفق به جمع آوری بیش از یک هزار و پانصد نوع و نژاد مختلف از خرچنگ ها شده اند . بر اساس اطلاعات منتشر شده ، فرناندو آلوارز ناگوئرا Fernando Alvarez Noguera زیست شناس و پژوهشگر ارشد این پروژه تحقیقاتی بوده و بر نحوه طبقه بندی این جانوران نظارت دارد .

وی در ارتباط با این تحقیقات گفت : " زمانی که هر کدام از موجودات دریائی می میرند و جسد آن ها به سطح پائینی و بستر دریا می رود ، تجزیه آن ها شروع شده و در این میان بخش مهمی از این روند تجزیه بر عهده خرچنگ ها و سایر سخت پوستان است . در حقیقت آن ها را می توان لاشخورهای بستر دریا دانست که به مانند دستگاه بازیافت مواد آلی عمل می کنند . "

در تصویر ارائه شده فوق که توسط خبرگزاری Efe  فرانسه تهیه شده است ، یکی از نمونه های منحصر به فرد سخت پوستان موجود در این مجموعه مشاهده می شود .