تزریق روزانه 50 واحد خون در درمانگاه تالاسمی به مبتلایان

مجتبی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به هرکدام از این بیماران براساس نیازشان ممکن است یک تا دو واحد خون تزریق شود؛ همچنین 30 بیمار به صورت سرپائی برای دریافت خدمات درمانی، چک آپ (بررسی کلی) و مشاوره مراجعه می کنند.
رئیس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان سازمان انتقال خون افزود: 
طی 6 ماهه نخست سال جاری، دو هزار بیمار تالاسمی به این درمانگاه مراجعه کرده اند؛ همچنین در این مدت، یک هزار و 839 بیمار برای تزریق خون به این درمانگاه مراجعه داشتند که نزدیک به دو هزار و 600 واحد خون به این بیماران تزریق شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه خدمات این درمانگاه به بیماران تالاسمی رایگان است، گفت: این درمانگاه تنها مرکز درمانی سازمان انتقال خون و بزرگ ترین درمانگاه تالاسمی بزرگسال در ایران است و از سراسر کشور بیماران تالاسمی بزرگسال به آن مراجعه می کنند. 
وی تصریح کرد: به طور میانگین حدود 55 درصد مراجعه کنندگان به درمانگاه را زنان و 45 درصد را مردان تشکیل می دهند؛ میانگین سن مراجعه کنندگان هم از 15 تا 40 سال است. 
رئیس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان انتقال با بیان اینکه بیماران تالاسمی بطور متوسط هر سه هفته یک بار، خون دریافت می کنند، ادامه داد: بالا رفتن میزان آهن خون و ذخیره آن در قلب و کبد از عوارض تزریق مکرر خون در بیماران تالاسمی است.
وی با یادآوری اینکه هر 6 ماه یک بار این بیماران باید چک آپ یا بررسی کامل شوند ، گفت: بیماران در این چک آپ ها از نظر بار آهن، عملکرد کبد، کلیه و قلب همین طور صحت کارکرد اندام های داخلی مورد بررسی قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: چنانچه این بیماران با اختلالی مواجه باشند و در این درمانگاه پاسخگو آن ها نباشیم برحسب نوع اختلال به درمانگاه و مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند. 
ابراهیمی گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر و رفاه حال بیمارن 25 تخت این درمانگاه درسال جاری تعویض شده است.
رئیس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان سازمان انتقال خون به بیماران تالاسمی توصیه کرد؛ برای انجام چکاپ و همچنین پیگیری های درمانی، توصیه های پزشکی و تزریق به موقع و استفاده از دارو های آهن زدایی به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند. 
براساس اعلام انجمن تالاسمی ایران در زمان حاضر بیش از 20 هزار بیمار تالاسمی در کشور بسر می برند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا