استفاده از ربات برای درمان بیماری های روحی

گسترش استفاده از ربات ها برای انجام وظایف مشخص ، همزمان با پیشرفت های روز افزون علم رباتیک سبب شده است تا در بسیاری از صنایع و تولیدی ها شاهد حضور ربات ها به جای نیروی انسانی باشیم .  در همین راستا گروهی از پژوهشگران ژاپنی با طراحی و ساخت نرم افزاری کاربردی که روی ربات ها نصب می شود ، از آن ها جهت استفاده و بهره برداری در روند درمانی و کنترل بیماران مبتلا به آسیب های روحی و روانی استفاده می کند . این ربات ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که در کنار فرد بیمار باقی مانده و کلیه حالت های روحی وی را در طول شبانه روز بررسی و ثبت می کنند .

گفتنی است این نرم افزار قابل نصب روی ربات ها ، در مسابقات app contest که توسط  کشور ژاپن طراحی و اجرا می شود شرکت کرده و موفق به کسب مقام نخست در بین تمامی نرم افزار های مختلفی شرکت کننده شده بود .

کمپانی بانک نرم افزاری ارتباطات از راه دور telecommunications company Softbank به تازگی و طی روزهای گذشته ، با معرفی این ربات دارای ویژگی های منحصر به فرد که از خانواده ربات فلفلی robot Pepper محسوب می شود ، به طور رسمی از این تکنولوژی جدید پرده برداری کرد . این ربات قادر به تشخیص صدای انسان بوده و می تواند زبان بدن و حرکات دست و پا و صورت انسان را تشخیص داده و معانی آن را بفهمد .

لازم به توضیح است که ربات های فلفلی پیش از این در حوزه های دیگری مانند فروشندگی و خدمات بانکداری نیز مورد استفاده قرار گرفته اند . ربات های فروشنده ای که قرار است در این پروژه مورد استفاده قرار گیرند ، از نظر ظاهری ، کاملا مانند انسان ها طراحی شده اند . این ربات ها از سوی سوی شرکت های سازنده با عنوان فلفل سیاه Pepper  نامگذاری شده اند . طراحی و ساخت این ربات های هوشمند که وظایف منشی گری و فروشندگی را به خوبی انجام می دهند ، توسط شرکت  telecommunications giant SoftBank Mobile Corp از ژاپن با همکاری موسسه رباتیک France's Aldebaran انجام گرفته است .

پیش از این بر اساس اطلاعیه رسمی کمپانی مشهور شکلات سازی نستله اعلام شده بود این شرکت از  ربات های فلفلی  از ماه دسامبر زمستان سال جاری میلادی در نمایندگی های این شرکت در کشور ژاپن به صورت رسمی  استفاده  خواهند کرد و مشتریان در این نمایندگی ها به جای برخورد با فروشندگان معمولی ، با ربات های هوشمند سرو کار خواهند داشت.

گفتنی است پندی پیش نیز مقامات ارشد  بانک میتسوبیشی  یو اف بی  Mitsubishi UFJ bank به طور رسمی اعلام کردند از آغاز فصل بهار ، یک ربات هوشمند در شعبه مرکزی این بانک به فعالیت مشغول خواهد شد . این ربات قادر به پاسخگوئی و راهنمائی مشتریان در نوزده زبان مختلف است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا