با کمک این باکتری ، ذات الریه را شکست دهید

پژوهش ها و تحقیقات اخیر نشان می دهد که وجود یک باکتری بی ضرر در بینی و سطح پوست ، بر روی رشد عوامل بیماری زا تاثیر می گذارد ، عوامل بیماری زایی که معمولا موجب عفونت گوش میانی در کودکان و سینه پهلو در کودکان و افراد مسن می شود .

این تحقیقات شواهدی را نشان می دهد که اسکولینز کورینه باکتریوم به جلوگیری از استرپتوکوک پنومونیه ، از علل عمده ابتلا به بیماری های ذات الریه ، مننژیت، عفونت گوش میانی و سینوزیت کمک می کند. در حقیقت نتایج این  پژوهش ها راه را برای تحقیقات بیشتر آینده در شناسایی اثر لازم و نقش اصلی اسکولینز کورینه باکتریوم همچون نقش یک باکتری مفید که می تواند برای کنترل پاتوژن یا عوامل بیماری زایی مورد استفاده قرار گیرد ، باز کند .

با توجه به گزارش های سازمان بهداشت جهانی ، استرپتوکوک پنومونیه در سال موجب مرگ بیش از یک میلیون نفر در جهان می شود که رتبه نخست آن مرتبط با کودکان کشورهای در حال توسعه است . بیشتر افراد ، میزبان استرپتوکوک پنومونیه که ایجاد کننده این عفونت ها بوده و تا حد زیادی خطر ابتلا به عفونت و انتقال را افزایش می دهد، هستند .

در این پروژه پژوهشی لیندزی بورمر از موسسه فورسیت در ماساچوست ایالات متحده امریکا و همکارانش نشان می دهند که اسکولینز کورینه باکتریوم موجود در بینی کودکان می تواند بر استرپتوکوک پنومونیه که معمولا در بینی کودکان پیدا می شود ، اثر گذارد.

محققان در تحقیقات آزمایشگاهی، دریافتند که اسکولینز کورینه باکتریوم زیستگاه محلی خود را تغییر می دهد به شیوه ای که با آزاد کردن اسیدهای چرب ضد باکتری نمایشگر تری گلیسرول سطح پوست مانع از رشد استرپتوکوک پنومونیه می شود.

در خاتمه لازم به توضیح است این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله journal mBio به چاپ رسیده است. برای مشاهده متن کامل این تحقیق اینجا را کلیک کنید.