چین به دنبال رکوردزنی در پرتاب‌های فضایی 2016

 شرکت علم و فناوری و هوا فضای چین اعلام کرد که قصد دارد در کنار فعالیت‌هایی فضایی مورد نظر، به راه اندازی آزمایشگاه فضایی Tiangong 2 و فضاپیمای سرنشین دار Shenzhou XI و پرتاب دو موشک Long March 5 و Long March 7 نیز بپردازد.

علاوه بر این، چین قصد دارد برای مصارف داخلی و تقویت سامانه موقعیت‌سنجی بومی خود موسوم به Beidou و همچنین برای نظارت بر فعالیت‌های کره زمین و پیش‌بینی‌ آب و هوا و بلایای طبیعی، ماهواره Gaofen 3 را به فضا پرتاب کند. بر اساس اعلام خبرگزاری شین هوا ، چین همچنین یک ماهواره مخابراتی را برای بلاروس راه اندازی کرده و برای اولین بار یک ماهواره مخابراتی توسط این کشور به اروپا صادر می‌شود.

چین ابتدا راه اندازی آزمایشگاه فضایی و بعد از آن راه اندازی فضاپیمای XI Shenzhou به همراه موشک Long March 2F برای ارسال فضانوردان به اسکله آزمایشگاه فضایی را در برنامه‌های خود خواهد داشت.چین همچنین در نظر دارد تا ماژول هسته‌ای ایستگاه فضایی خود را در سال 2018 برای آزمایش فناوری‌های مربوطه و بررسی مسائل مهندسی راه اندازی کند. این ایستگاه در سال 2022 به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

اصلی‌ترین بخش این فعالیت‌ها پرتاب موشک Long March 5 است که فنی‌ترین و سنگین‌ترین موشک حامل چین است .به گزارش ایسنا، آکادمی علوم چین ظرفیت تولید سالانه خود را تا 20 موشک افزایش داده و به میزان قابل توجهی زمان مورد نیاز برای توسعه هر موشک جدید را کاهش داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا