ارائه دستاوردهای پژوهشگاه نفت در نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش

پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی خاورمیانه با هدف معرفی فرصت‌های همکاری برای توسعه فناوری‌های خلق‌ شده به همراه سه شرکت دانش‌بنیان و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های اولویت‌دار با حضور در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، دستاوردهای خود را در سه حوزه بالادست، پایین دست و انرژی و محیط زیست ارائه می‌کند.

مواردی نظیر شناسایی همکار خارجی در زمینه‌های علوم زمین، مهندسی نفت و مطالعات مخزن و توسعه میدان، سرمایه گذاری در کشورهای منطقه در زمینه‌های سیال حفاری و سیمان،‌ شناسایی همکار خارجی در خصوص بکارگیری روش‌های بهبود ازدیاد برداشت و ارائه خدمات فناورانه در حوزه بالادست نفت از مواردی است که پژوهشگاه صنعت نفت با این رویکرد در حوزه بالادستی در این رویداد بین‌المللی حضور پیدا می‌کند.

فناوری‌هایی همچون کک آندی، فناوری‌های نمک‌زدا و شیرین‌سازی گاز( پارسی سول)، واحد بازیافت گوگرد (SRU) و واحدهای مقیاس کوچک تولید ال‌ان‌جی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری پژوهشگاه نفت برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات در حوزه پایین دست است که در معرض تعامل با مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار داده می‌شود.

همچنین پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه انرژی و محیط زیست پروژه‌هایی را نظیر واحد‌های موبایل تصفیه آب و نرم‌افزار ارزیابی عملکرد تجهیزات انرژی‌بر موسوم به EPAT را معرفی می‌کند.

بر پایه این گزارش، سه شرکت دانش بنیان پژوهشگاه صنعت نفت با نام‌های شرکت گسترش نانو فناوری زاگرس ایرانیان، تامین صنعت نفت سامان انرژی و پترو انرژی کیان سپهر ضمن معرفی دستاوردهای خود در مدت زمان کوتاه تولد، فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری مرتبط با حوزه‌های فعالیت خود را ارائه می‌دهند.

تولید و تجاری‌سازی محصولات نانو ساختار کاربردی و بکارگیری صنعتی فناوری نانو، بومی‌سازی، تولید صنعتی و تجاری‌سازی محصولات شیمیایی و کاتالیست‌های مرتبط و مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و ارائه خدمات در حوزه‌های فناوری‌های حفاری و تکمیل چاه و مطالعات چاه، مخزن و ازدیاد برداشت از اهم محورهای فعالیت این سه شرکت دانش‌بنیان است.

بر همین اساس فرصت‌های پیشنهادی کاربردهای پلیمر به منظور مدیریت جلوگیری از آب ناخواسته مخزن نفت و همچنین موضوعات مرتبط با پتروفیزیک توسط شرکت پترو انرژی کیان سپهر در حوزه بالادست ارائه می‌شود.

علاوه بر این فرصت‌های موجود انواع کاتالیست، تولید ژل پلیمر، روغن و دمولسیفایر توسط شرکت تامین صنعت نفت سامان انرژی ارائه و مواد نانویی برای ذخیره‌سازی گاز، استفاده از سلول‌های خورشیدی با استفاده از مواد نانویی، پیل‌های سوختی نانویی توسط نام‌های شرکت گسترش نانو فناوری زاگرس ایرانیان ارائه خواهد شد. همچنین این شرکت درخصوص نانو داروها،‌ نانو مواد برای سولفورزدایی و شیرین‌سازی برای پالایشگاه‌ها و بررسی تونل‌های شهری به منظور جلوگیری از آلودگی زمینه‌های همکاری خود را ارائه خواهد کرد.

در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی و بین‌المللی محصولات، قابلیت‌های فنی و نو‌آوری‌های خود را به بازدیدکنندگان عرضه کرده و از تعامل با دست‌اندر‌کاران صنعت نفت و فرصت‌های موجود بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش از امروز، 21 دی ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز به کار می‌کند و تا 24 دی ماه با حضور فعالان و صاحب‌نظران این حوزه ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا