هفت تا 12 سالگی بهترین سن برای اصلاح ناهنجاری های فک است

به گزارش ایرنا، دکتر محمد جعفریان گفت:بیمارانی که دارای ناهنجاری های مادرزادی فک هستند، با مراجعه اولیه به متخصص ارتودنسی می توانند از ردیف کردن دندان های خود شروع کنند و درمان را در ناحیه فک ادامه دهند.

وی افزود:در صورتی که در سن مناسب درمان های لازم انجام نشود و بیمار وارد سن بلوغ شود،ادامه درمان سخت تر و فرد نیازمند به جراحی می شود.

جعفریان اظهار کرد:برخی از این ناهنجاری ها مانند شکاف لب و کام در همان بدو تولد از طرف متخصص زنان و زایمان یا متخصص کودکان شناسایی و بر حسب نوع ناهنجاری، بیمار برای درمان راهنمایی می شود.

وی ادامه داد:در ناهنجاری هایی که با سن رشد به صورت پیش رونده افزایش می یابد به بیماران توصیه می شود به متخصص ارتودنسی مراجعه تا با استفاده از وسایل تخصصی و نیروی رشد طبیعی صورت، تعادل منطقی را در اسکلت صورت ایجاد و بخشی از این اشکالات را اصلاح کند.

جعفریان گفت:در افرادی که دچار ناهنجاری های ناحیه فک و صورت می شوند، عملکرد و وظیفه این ناحیه شامل جویدن، تکلم، تنفس و زیبایی دچار اختلال می شود و لازم است در بهترین زمان درمان و اصلاح شوند.

سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با پنجمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و سومین جشنواره تحقیقاتی جوان از 5 تا 8 اسفند ماه 1393 در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا