برنامه حمایتی ویژه برای 12 دانشگاه برتر کشور در سال آینده

 سورنا ستاری روز یکشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شریف در این دانشگاه افزود: در حوزه کارآفرینی در دانشگاه ها کارهای زیادی انجام شده است و در این زمینه مشکل تامین بودجه نداشته ایم، اکنون باید در حوزه پژوهش و زیرساخت ها در دانشگاه های کشور کار کنیم.
ستاری با اشاره به اینکه زیرساخت ها در دانشگاه های کشور قدیمی است، بیان کرد: برای توسعه پژوهش در کشور باید سرمایه گذاری های لازم روی 12 دانشگاه برتر کشور انجام شود تا شاهد دستاوردهای چشمگیری در حوزه پژوهش باشیم.
ستاری افزود: اواخر هفته جاری بودجه سال 95 از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد و در آن بودجه خوبی برای پژوهش بسته شده و این بودجه بی سابقه است. 
وی گفت: امیدواریم اتفاقات خوبی را در حوزه پژوهش در سال آینده شاهد باشیم و دانشگاه ها در حوزه آموزش، پژوهش و کارآفرینی فعال تر عمل کنند.
ستاری در خصوص جایگاه دانشگاه صنعتی شریف افزود: همانطور که مقطع لیسانس دانشگاه شریف در دنیا معروف است باید این دانشگاه در مقطع فوق لیسانس و دکتری نیز معروف شود.
ستاری گفت: در سال آینده برنامه های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش خواهد یافت، اکنون هزار نفر در بنیاد ملی نخبگان تحت پوشش حمایت های این بنیاد هستند و در سال آینده تعداد تحت پوشش بنیاد در دانشگاه ها افزایش خواهد یافت، اگر بر تعداد افراد تحت پوشش افزوده نشود افزایش حمایت مالی را خواهیم داشت.
وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه اساتید سرآمد در کشور گفت: در این برنامه 150 استاد سرآمد کشور از حمایت های معاونت بهره مند خواهند شد که در نظر داریم در سال آینده نیز برنامه های در نظر گرفته شده برای این اساتید افزایش یابد.
ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه شریف باید در علوم بین رشته ای و رشته های جدید همچون بیوتکنولوژی و ارتباط بین مغز و ماشین فعال شوند، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاقه مند به حمایت در حوزه های بیوتکنولوژی، هوافضا و فضایی است و در سال آینده قطعا قرارداد بزرگی با حوزه دانشگاه منعقد می کند. 
ستاری همچنین یادآور شد: در یک سال گذشته بیش از 100 نفر از محققان کشور با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در دوره های شش تا یک ساله به خارج از ایران اعزام شدند.
ستاری افزود: اواخر هفته جاری بحث برجام و رفع تحریم ها تمام می شود و ما باید از این فرصت در حوزه بین المللی برای تجهیز آزمایشگاه ها استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا،در آئین امروز با حضور محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف، ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، از پژوهشگران برتر دانشگاه شریف با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا