کشت پنبه تراریخته در 16 کشور جهان

در آزمایشی که دانشمندان در شمال غنا در شش منطقه روی پنبه تراریخته مقاوم به آفات انجام دادند، پنبه تراریخته را در کنار پنبه غیر تراریخته کشت داده و نتایج و آثار هر دو را مورد ارزیابی قرار دادند.مزارع پنبه غیر تراریخته شش مرتبه با حشره‌کش اسپری شدند در حالی که گیاهان پنبه تراریخته تنها دو بار محلول‌پاشی شدند.

نتایج مثبت این ارزیابی نشان داد که کشت پنبه تراریخته، علاوه بر کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی و تولید بیشتر موجب کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های تولید و افزایش سودآوری برای کشاورزان شده است. علاوه بر این، کشت پنبه تراریخته با استفاده کمتر از سموم شیمیایی باعث کاهش خطرات مربوط به سلامت و بهداشت کشاورزان و امنیت محیط زیست می‌شود.

با انجام این آزمایش، کشاورزان غنا به علت بازده بالا و مقرون به‌صرفه‌بودن پنبه تراریخته مشتاق به کشت و تولید این محصول در کشور خود شده‌اند. البته کشت رسمی پنبه تراریخته به آزمایش‌ها و تحقیقات بیشتری نیاز دارد که به تایید سازمان ملی ایمنی‌زیستی این کشور نیاز دارد. اگر چه آزمایشات مزرعه‌یی کشت پنبه تراریخته نتایج و آثار مثبت نشان داد اما برای تجاری‌سازی این محصول به اقدامات لازمی قبل از کشت آن نیاز است که به‌زودی بعد از تصویب آن، پنبه تراریخته در غنا تجاری‌سازی خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی در حال حاضر پنبه تراریخته در کشورهای آمریکا، برزیل، آرژانتین، هندوستان، چین، پاراگوئه، آفریقای جنوبی، پاکستان، استرالیا، بورکینافاسو، میانمار، مکزیک، کلمبیا، سودان و کاستاریکا به صورت تجاری کشت و تولید می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا