رصد اطلاعات پایان‎نامه‎ها و رساله‏‌های تحصیلات تکمیلی کشور امکان‌پذیر شد

 داشبورد پارس، امکان تحلیل وضعیت پایان‌نامه‌ها، رسالهها و پیشنهادیههای کشور و ساخت گزارشهای مدیریتی پویا از مدارک یادشده را فراهم می‌کند.این داشبورد علاوه بر ارائه گزارشهای مدیریتی اجمالی در قالب نمودارهای پویا، روند تغییرات وضعیت مدارک علمی را در طول زمان نشان می‎دهد.همچنین امکان مقایسه وضعیت مدارک را بر اساس شاخصهایی چون وضعیت ثبت، دانشگاه، دانشکده، گروه تحصیلی، رشته و … برای تصمیم‌گیران کشور به دست می‌دهد.

یکی از گزارشهای جذاب این داشبورد، نمودارهای وضعیت کلیدواژه‌‌های مدارک علمی است که روند تولید علم در کشور و همچنین مباحث علمی داغ کشور را به تصویر می‌کشد.هم‌چنین، گزارشهای مربوط به پدیدآوران مدارک ثبت‎شده، توزیع پایان‎نامه‌‏ها و پیشنهادیه‌های راهنمایی‌شده کشور را به تفکیک استاد راهنما نمایش می‎دهد.

افزون بر این، امکان ایجاد گزارشهای جدولی با انتخاب فیلتر و بر اساس شاخصهای مختلف برای مدیران و تصمیم‎گیران کشور در داشبورد پارس مهیا شده است. «رصدخانه پژوهش و فناوری ایرانداک»، یک ابزاری مدیریتی و راهکار تصمیمیار در حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور است که با تغذیه از داده‌های سامانه‌های مختلف ایرانداک امکان تحلیل، مقایسه، گزارشگیری و پیگیری روند تغییرات اطلاعات علمی، پژوهشی و فناورانه را فراهم میکند.

افزودنی است، این رصدخانه شامل پنج داشبورد مدیریتی است با عناوین داشبورد پارس (ثبت پایان‌نامهها و رسالهها)، داشبورد پیشینه پژوهش، داشبورد همانندجو، دانشبورد دانش ایران و داشبورد سمات ملی است که در فاز اول آن داشبود پارس (ثبت پایان‌نامهها و رسالهها) به بهره‌برداری رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا