کنترل جریان خون در کل بدن با دستگاه غیر لمسی

این سامانه که Coded Hemodynamic Imaging نامیده می شود، قابل حمل است و می تواند بدون تماس با پوست، چند نقطه شریانی را مانیتور کند.
محققان می گویند که دامنه کاربرد این سامانه استفاده انحصاری برای بیمارانی که سوختگی های دردناک یا بیماری مسری دارند، تا گروهی از بیماران است که در خانه تحت مراقبت های طولانی مدت و یا در وضعیت های اضطراری جمعی قرار دارند. 
'روبرت آملارد' کاندیدای دکترا در رشته مهندسی طراحی سیستم ها در دانشگاه واترلو می گوید: سیستم های سنتی که عمدتا مورد استفاده هستند، یک پالس خون را در یک نقطه از بدن می خوانند، اما این ابزار جدید مانند حسگرهای مجازی عمل کرده و رفتار جریان خون را در بخش های مختلف بدن اندازه می گیرد.
این دستگاه برای نظارت مستمر، اندازه گیری های گرفته شده از تمام این نقاط پالس را به یک رایانه منتقل می کند. 
محققان پتانسیل استفاده از این دستگاه را قابل توجه می دانند و معتقدند: این دستگاه می تواند چند بیمار را همزمان و از راه دور اسکن کند که این قابلیت پتانسیل دستگاه را برای استفاده در صحنه های وضعیت های اضطراری گروهی و یا خانه هایی که از بیماران برای مدت زمانی طولانی مراقبت می شود، نشان می دهد.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این دستگاه همچنین کمک می کند که رویکردی موثرتر برای مانیتور علائم حیاتی بدن اتخاذ شود، از قبیل نمایش وضعیت هایی مانند مسدود شدن شریان ها که ممکن است تشخیص داده نشوند و یا به سالمندان هشدار می دهد که بر اثر سرگیجه در هنگام بلند شدن، ممکن است بیافتند. جزئیات این دستگاه در مجله Nature منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا