هنرمندان با بهره گیری از اعتبار خود برای حل مشکلات محیط زیستی پیش قدم شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست حسین عبیری گلپایگانی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از سوی هنرمندان را در حفظ محیط زیست بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در موضوعات محیط زیستی مانند آلودگی هوا، حتی صحبت کردن هنرمندان با مردم و انجام حرکات نمادینی مانند استفاده نکردن از خودروی شخصی و حضور در وسایل نقلیه عمومی در روزهای آلوده می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی اظهار کرد: هنرمندان باید قلبی به این اعتقاد پیدا کنند که حفاظت از محیط زیست به نفع همه است، اینکه تنها برخی از هنرمندان به عنوان یک چهره بخواهند در مجامع عمومی به دفاع از محیط زیست بپردازند کفایت نمی کند بلکه باید اعتقاد به حفظ محیط زیست درونی باشد.
این فعال محیط زیست گفت: هنرمندان می توانند با همراه شدن با فعالان و کنشگران محیط زیستی مردم را به حفظ محیط زیست تشویق کنند و آنها را با طبیعت آشتی دهند.
وی با اشاره به اینکه حضور هنرمندان در جمع علمی محیط زیستی، انجام کارهای صرفا نمادین است، تصریح کرد: هنرمندان می توانند بسیار عمیق تر و در عرصه های گسترده تری به محیط زیست یاری برسانند. 
این فعال محیط زیست برگزاری جشنواره هایی مانند نفس های شهر را برای ایجاد نزدیکی بیشتر میان هنرمندان و محیط زیستی ها مفید دانست.
جشنواره عکس و پوستر با عنوان ' نفس های شهر' با هدف اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و به مناسبت گرامیداشت 29 دی ماه روز هوای پاک برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا