سرمایه اولیه صندوق نوآوری به حدود 2هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

بهزاد سلطانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقم به عنوان سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی در بودجه سال آینده گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون باید سرمایه صندوق به 3 هزار میلیارد تومان برسد اظهار کرد: ضمن تخصیص کامل مبلغ 300 میلیون دلاری، باید در بودجه سال 95 نیز مابقی مبلغ در نظر گرفته شود تا سرمایه اولیه صندوق به 3 هزار میلیارد تومان برسد.

سلطانی با اشاره به اینکه در صورت عدم تامین سرمایه اولیه، این صندوق قادر به حمایت و پشتیبانی مناسب از شرکت های دانش بنیان نخواهد بود، بیان کرد: شرکت های دانش بنیان امکان بهره گیری مناسب و بدون دغدغه از خدمات بانک ها را ندارند و این وضعیت می تواند مشکلاتی را برای آنها بوجود آورد.

وی سرمایه فعلی صندوق را بیش از 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال 95 هم نیاز است بودجه مناسبی برای این صندوق در نظر گرفته شود تا بتوانیم خدمات مناسبی را در اختیار شرکت های دانش بنیان خصوصی قرار دهیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: متاسفانه سرمایه اولیه صندوق تا سال جاری بسیار ناچیز بوده و با اختصاص بودجه سال آینده بخشی از سرمایه اولیه آن تامین خواهد شد .

وی اظهار امیدواری کرد که بودجه سال آینده این صندوق با همکاری دولت به صورت کامل تخصیص یاید تا شرکت های دانش بنیان بیشتری بتوانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

مجلس شورای اسلامی با اختصاص معادل ریالی مبلغ 300 میلیون دلار به عنوان سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان موافقت کردند. 

نمایندگان مجلس امروز (سه شنبه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1394 و مواد ارجاعی آن که در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفته بود با بند ز تبصره 5 ماده واحده لایحه موافقت کردند.

در 15 آبان سال 1389 مجلس شورای اسلامی تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی را تصویب و در 19 آبان همان سال شورای نگهبان آن را تایید کرده است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا