توسعه فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی همدان در زمینه گیاهان دارویی

علی کلانترنیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی از سال 92 با کسب موافقتنامه اصولی آغاز به کار کرده است که در سال آینده درصدد توسعه و کسب موافقتنامه قطعی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی هستیم.

وی به پژوهش‌های صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی همدان اشاره و تصریح کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی در سال 68 تاسیس شده و از آزمایشگاه‌های پرسابقه استان است که با مرکز خدمات طب‌ کار جهاددانشگاهی در تعیین سلامت شغلی رانندگان و کارکنان کارخانجات نیز همکاری می‌کند.

وی مرکز خدمات طب‌ کار را از واحدهای دیگر جهاددانشگاهی دانست و افزود: این مرکز از سال 81 با هدف بررسی سلامت شغلی رانندگان حمل‌ونقل عمومی و کارکنان کارخانجات آغاز به کار کرده است و در این مراکز تست‌های بینایی‌ سنجی، روانشناسی و سلامت عمومی فرد مراجعه‌ کننده احراز شده سپس برای آنها کارت سلامت صادر می‌شود.

وی همچنین جهاددانشگاهی را مسؤول مرکز نمایندگی خون بندناف در استان دانست و عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 200 خانواده از این طرح استفاده کرده‌اند.

وی زنان باردار را مهمترین مخاطبان طرح خون بندناف دانست و گفت: در بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اطلاعیه‌هایی مبنی بر نحوه ثبت‌نام و اجرای این طرح نصب شده است همچنین محل دفتر نمایندگی خون بندناف در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی واقع در آرامگاه بوعلی جنب ساختمان پزشکان است که افراد با مراجعه به این دفاتر می‌توانند توضیحات لازم را دریافت کنند.

کلانترنیا برگزاری همایش سلول‌های بنیادی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه گیاهان دارویی، نشست با اعضای کمیته گیاهان دارویی و همچنین برگزاری کارگاه طراحی پرایمر نمونه‌ای از برنامه‌های صورت گرفته طی سال‌ جاری است.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی همدان بیان کرد: از برنامه‌های آینده حوزه پژوهشی جهاددانشگاهی همدان تجهیز آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و تشکیل کارگروه فنی و مهندسی با هدف استفاده از پتانسیل و توان نیروهای متخصص همدان برای حل پروژه‌های استان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا