رییس انجمن اورولوژی آسیا:مردان خود مراقبتی را جدی بگیرند

به گزارش ایرنا , سیدجلیل حسینی درنشست خبری روز ملی سلامت مردان افزود:وزن مطلوب،فعالیت بدنی منظم، کنترل چربی و فشار خون، جلوگیری از بیماری ها مانند پروستات و مصرف نکردن دخانیات از جمله موضوعاتی است که مردان برای رسیدن به سلامتی باید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه های روز ملی سلامت مردان به بیماری پروستات توجه جدی شده است، اظهار کرد: در صدد هستیم با اطلاع رسانی به موقع زمینه آشنایی مردان نسبت به این بیماری را فراهم آوریم.

این عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی از معاینه رایگان مردان در مورد بیماری پروستات خبر داد و گفت: انجمن اورولوژی با همکاری وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها از جمله شهرداری تهران برنامه متنوعی را در روز ملی سلامت مردان به اجر درمی آورند.

معاون اداره سلامت شهرداری تهران نیز از اجرای برنامه های متعدد در مناطق مختلف تهران خبر داد و گفت: بیش از 500 دوره آموزشی در 474 خانه سلامت تهران در این روز برگزار می شود.

مهدی امیری به برگزاری 22 همایش منطقه ای به مناسبت این روز در مناطق مختلف تهران خبر داد و افزود: پیشگیری از سرطان، مقابله با بیماری پروستات،تغذیه سالم و تحرک بدنی از جمله موضوعاتی است که در این همایش ها ارایه می شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین مرکز معاینه سلامت در منطقه هروی تهران برپا خواهد شد، اظهار کرد: حدود 20 متخصص اعم از پروستات، قلب، تغذیه و روانشاسی در روز سلامت مردان مشاره های لازم را به شهروندان ارایه خواهد داد.

امیری ادامه داد: ارایه خدمات درمانی نظیر تست قند خون، فشار خون و مشاوره پزشکی توسط پایگاه های سلامت و برگزاری دوره های آموزشی در مدارس از دیگر برنامه این روز می باشد.

اولین پنجشنبه اسفند ماه (7 اسفند) به عنوان روز ملی سلامتی مردان نامگذاری شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا