روزانه 700 تن گوگرد از بنزین و گازوییل جدا می شود

به گزارش ایرنا، سیدعماد حسینی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست افزود: جدا کردن این میزان گوگرد از سوخت تاثیر زیادی درکاهش آلودگی هوا دارد.

وی اظهار کرد:با توجه به سیاست دولت در راستای سلامت مردم، در حال حاضر بنزین در تمام کلان شهرها با استاندارد یورو 4 توزیع می شود و بر این اساس حذف کامل بنزین پتروشیمی نیز در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

وی ادامه داد:وقتی صحبت از محیط زیست می شود در واقع تمام جنبه های زندگی را در بر می گیرد از این رو از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی ادامه داد:شاید پروژه های صنعت نفت، با محیط زیست و سلامت آن در تناقض باشد بنابراین هنر ما باید به گونه ای باشد که بین پروژه ها وحفظ محیط زیست تعامل وهمگرایی ایجاد شود.

وی اظهار داشت:دستورالعمل ها و آیین نامه های لازم در زمینه اثرات پروژه ها در محیط زیست در وزارت نفت تهیه شده و برخی نیز درحال تهیه است. طرح جامع مدیریت محیط زیست برای تمام تاسیسات نفتی تعریف شده و تمام شرکت های زیرمجموعه موظف به اجرای آن هستند.

حسینی به بروز ریزگردها دراستان خوزستان اشاره کرد وگفت: با تعامل میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت ماه گذشته یکی از دریچه های دایک (آب بند) میانی تالاب هورالعظیم باز و آب در بستر آن جاری شد.

وی ادامه داد:همچنین وزارت نفت کمیته ای تشکیل داده که درآن تبعات زیست محیطی مانند ریزگردها و فعالیت ها و پروژه های این وزارتخانه را مورد بررسی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: در دو حوزه اجتماعی و زیست محیطی دروزارت نفت اقدامات خوبی انجام شده ازجمله ملزم کردن شرکت ها به رعایت استانداردهای زیست محیطی یکی از این اقدامات است.

معاون وزیرنفت گفت:همچنین درحال تدوین برخی قوانین و به روز کردن برخی استاندارهای زیست محیطی هستیم.

وی افزود:طرح کدگذاری پسماند ها نیز ازدیگر اقدامات وزارت نفت است و امیدواریم 90 درصد از اهداف زیست محیطی این وزارتخانه تا سال 1404 عملی شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار' اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی' امروز سه شنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون وزیر نفت به کار خود پایان داد. 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور نمایندگان 13 شرکت خارجی از آلمان، لهستان، سویس، اتریش، فنلاند، نیوزیلند، کانادا، انگلیس، بلژیک، ایتالیا، ترکیه، سوئد و فرانسه از 2 تا 5 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا بود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا