معرفی اتومبیل BMW i8 مجهز به دوربین پانوراما

اما BMW در نمایشگاه CES 2016 یک طرح مفهومی از اتومبیل جدیدی را معرفی کرده که ضمن داشتن دوربین به جای آینه، نقطه‌های کور را هم پوشش می‌دهد و در صورت لزوم، در مورد خطر تصادف به راننده هشدار می‌دهد.

این اتومبیل جدید فعلا با نام BMW i8 شناخته می‌شود و به جای آینه، چهار دوربین دیجیتال در آن کار شده است؛ دو تا در طرفین و در محل آینه‌های کناری و دو تا هم روی شیشه‌ی عقب اتومبیل که به دید پشت تسلط دارند. این شرکت قبلا هم حرف از تعبیه‌ی تکنولوژی‌ پیشرفته، مانند سیستم AirTouch، در اتومبیل‌های بعدی خود زده بود.

طراحی سیستم جدید به نحوی است که مواردی از قبیل روشن شدن چراغ خطر یا راهنمای اتومبیل‌های کناری یا سرعت زیاد ماشینی که به شما نزدیک می‌شود را تشخیص داده و به رانند هشدار می‌دهد.

دوربین‌های عقبی از نوع سه‌بعدی (Stereoscopic Cameras) هستند.

تصاویر هر چهار دوربین با هم ادغام می‌شود و در مقابل دید راننده به صورت یک تصویر پانوراما (دید ۳۶۰ درجه) روی یک صفحه‌ی ال سی دی (LCD) که کمی بزرگ‌تر از آینه‌ است و در همان محل آینه‌ی پشتی نصب شده، نمایش داده می‌شود. به این ترتیب رانندگی، عوض کردن لاین و پارک کردن برای راننده آسان‌تر و کم‌خطرتر می‌شود.

یک مشکل بزرگ آینه‌های کناری این بود که محدوده‌هایی را در طرفین ماشین پوشش نمی‌دادند. این محدوده‌ها نقطه‌ی کور نامیده می‌شود. ولی دوربین‌های کار شده در سیستم جدید، تمام این محدوده‌ها را پوشش می‌دهند و نقطه‌ای از دید راننده پنهان نمی‌ماند؛ به این ترتیب خطر تصادف تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

دوربین‌های کناری با استانداردهای ایرودینامیکی ساخته شده‌اند تا حداقل اصطکاک را با هوا داشته باشند. طراحی سیستم جدید به نحوی است که مواردی از قبیل روشن شدن چراغ خطر یا راهنمای اتومبیل‌های کناری یا سرعت زیاد ماشینی که به شما نزدیک می‌شود را تشخیص داده و به رانند هشدار می‌دهد.

bmw-i8-camera-mirror

دوربین‌های کناری با استانداردهای ایرودینامیکی ساخته شده‌اند تا حداقل اصطکاک را با هوا داشته باشند.

باران و برف، دید این دوربین‌ها را مختل نمی‌کنند. در ساخت آن‌ها از Gorilla Glass استفاده شده و المنت گرماده دارند که برف و یخ را ذوب می‌کند.

در حالی که طرح فعلی در حد کانسپت است اما شرکت BMW تخمین می‌زند که به زودی تمام اتومبیل‌های آینده مجهز به سیستم «دوربین به جای آینه» خواهند بود.

اتومبیل BMW i8 بعد از دریافت مجوز، در سال ۲۰۱۶ در خیابان‌های اروپا و سال بعدش در خیابان‌های آمریکا تست خواهد شد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا