ضرورت آموزش مدیریت صحیح استفاده فرزندان از فناوری های نوین

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، دکتر محمدتقی احمدیان افزود: همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین یکی از نخستین تلاش های علمی صورت گرفته شده در زمینه سلامت اجتماعی و اثر تکنولوژی های نوین بر کودکان و نوجوانان در کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: دنیای امروز، دنیای تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر و اینترنت است و موارد فوق چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و نفوذ خود را ادامه می دهند که نمی توان از کنار آنها با بی تفاوتی گذشت، بلکه باید با آنها به روش صحیح برخورد کرد تا بیشترین بهره وری و استفاده برای نسل آینده حاصل آید.
احمدیان با اشاره به اینکه اثرات مفید تکنولوژی های نوین بر کیفیت زندگی ما قابل انکار نیست، تصریح کرد: در صورت نبود مدیریت صحیح تکنولوژی نیز ممکن است تاثیرات مضر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان ما غیر قابل جبران باشد.
وی ادامه داد: استفاده از نرم افزارهایی متناسب با سطح رشدی کودک فرصتی را برای تفکر، اکتشاف و بدست آوردن مهارت های لازم در اختیار کودک قرار می دهد و قدرت تفکر و خلاقیت او را شکوفا می کند و توانایی تفکر حل مسئله را در او قوی می کند.
احمدیان با بیان اینکه امروزه این فناوری نقش مهمی در زندگی کودکان ایفا می کند و به سرعت در حال افزایش است، تاکید کرد: فعالیت های کامپیوتری مورد استفاده توسط کودک باید به نوعی باشد که باعث افزایش خلاقیت و انگیزه او شود و به او فرصتی برای کشف و تجربه بدهد، تا قدرت تصمیم گیری، خلاقیت و روش های حل مسائل را بالا ببرد.
رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی عنوان کرد: در دنیای امروز که عصر فوران اطلاعات نامیده می شود، دغدغه بسیاری از والدین آگاهی یافتن از آموخته های فرزندانشان و به نوعی نظارت بر نحوه یادگیری آنها است، که ما سعی کرده ایم با برگزاری این همایش این موضوع بسیار مهم را مورد ارزیابی و کنکاش اساتید مجرب و صاحب نظران داخلی و خارجی قرار دهیم.
احمدیان یادآور شد؛ بر اساس موافقت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره روانشناسان، مشاوران و متخصصان مرتبط با این حوزه می توانند با شرکت در این همایش از10 امتیاز بازآموزی بهره مند شوند.
دبیر این همایش در پایان گفت : همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین در تاریخ های 27 و 28 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا