اعلام آمادگی رئیس سازمان غذا و دارو برای مشارکت در پروژه های اصلاح صنعت غذایی کشور

رئیس سازمان غذا و دارو از اعلام آمادگی این سازمان برای مشارکت در پروژ ه های بزرگ انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی و دانشکده علوم تغذیه برای اصلاح صنعت غذایی خبر داد و از همه کارشناسان و اعضای هیات علمی خواست طرحها و برنامه های خود را در این حوزه پیشنهاد دهند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رسول دیناروند در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی و دانشکده علوم تغذیه افزود:با توجه به کاهش زاد و ولد، افزایش امید به زندگی و پیرتر شدن جمعیت کشور هزینه های سلامت به شدت افزایش یافته و در آینده با سالمندی جمعیت نوع بار بیماریها متفاوت از سال های گذشته خواهد بود. 
وی ادامه داد:مراجعی مانند انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور باید بتواند با انجام کارهای علمی در راستای بهبود تغذیه و اصلاح صنعت غذایی و پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر گام بردارد.
در ادامه مراسم دکتر علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: طبق اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1370؛ انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور باید بتواند ضمن انجام پژوهش در حوزه غذا و تغذیه، پالایش و پردازش موضوعات علمی و فنی با کمک همه اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره، نقش خود را به عنوان یک نهاد و ارگان ملی به خوبی ایفا کند.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد توسعه و گسترش هر چه بیشتر ارتباط انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و دانشگاه و در عین حال صنایع غذایی مختلف باشیم.
پیوندی تاکید کرد:انستیتو ضمن این که تلاش می کند راهی برای رفع نیازهای صنعت بیابد، همزمان باید صنایع را بکار گیرد تا بتواند ارتباط گسترده ای با صنایع غذایی برقرار کند.
وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر حاجی فرجی برای وی در تمامی مراحل زندگی و حرفه ای آرزوی توفیق کرد و با اشاره به سوابق مدیریتی و تجربیات ارزنده دکتر هدایت حسینی اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد توفیقات روزافزون و نقش راهبردی انستیتو در رفع نیاز ها و دغدغه های تغذیه ای جامعه باشیم.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر حاجی فرجی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مدت تصدی مسوولیت خود از زحمات و همکاری اعضای هیات علمی، کارشناسان و کارکنان قدردانی به عمل آورد و برای دکتر حسینی نیز در این مسوولیت آرزوی موفقیت کرد.
دکتر حسینی رییس جدید انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی گفت: هدف گیری وزارت بهداشت بر مبنای کاهش بار بیماریهای غیرواگیر است که امروزه بار مالی و هزینه سنگینی را به نظام سلامت وارد می کند. انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی به عنوان یک مرجع علمی کشوری که پنج وزارتخانه در شورایعالی آن حضور فعال دارند؛ در بحث غذا و تغذیه هم راستا با اهداف نظام سلامت و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و سازمان غذا و دارو بر روی چهار عامل خطر(درصد دریافت نمک، شکر، چربی و اسید چرب) فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای کاهش این چهار فاکتور، هم راستا با نظام سلامت، برنامه مراقبتی جامع و کاملی ارائه دهیم تا به تدریج از بار بیماریها کاسته شود و وزارت بهداشت را در نیل به هدف کاهش بیماریهای غیر واگیر تا سال 2025 یاری کنیم و نظام مراقبت مبتنی بر شواهد را در این حوزه فراهم آوریم.
این مراسم با حضور حضور دکتر دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو، دکتر پیوندی رییس دانشگاه، اعضای هیات رییسه، اساتید و اعضای هیات علمی و جمعی از مدیران از زحمات دکتر حاجی فرجی در دوران تصدی مسوولیت تقدیر شد و دکتر هدایت حسینی نیز به عنوان رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و دانشکده علوم تغذیه معرفی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا