ضرورت توسعه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها

 دکتر حمیدرضا طیبی روز سه شنبه در نشستی به مناسبت برگزاری چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی درست برای رسیدن به تمدن سازی باید دانشجویان ذهن خلاق داشته باشند؛ دوره های مختلف دانشگاهی فرصتی برای فکر و مشورت کردن در راستای حل مسایل جامعه و ارایه راهکارهایی در این زمینه است.وی با بیان اینکه بسیاری از نظریه ها را ذهن های خلاق در دوره های دکترا ارایه می دهند، افزود: دانشجویان در دوره های دکترا باید با فکر کردن به مسایل مختلف جامعه، برای حل آنها راه حل های مناسب ارایه کنند.

رییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: همچنین برای حل مشکلات بخش های مختلف باید با گفت و گو و مشورت با یکدیگر عمل کنند و صادقانه دنبال راه حل مشکلات باشند.

طیبی گفت: جهاد دانشگاهی با اعتقاد به حل مشکلات کشور و اعتقاد به اینکه قشر دانشجو آرمان خواه است، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را با هدف ارایه فرصتی برای دانشجویان به منظور حل مشکلات جامعه برگزار می کند.وی افزود:دانشجویان باید در دوران تحصیل با مشکلات جامعه آشنا شوند و برای حل آن فکر و مشورت کنند و راه حل مناسب را به دست آورند.

طیبی اظهار کرد: سال ها است که این مناظره ها در کشورهای دیگر نیز به صورت ملی و بین المللی با هدف حل مشکلات جامعه برگزار می شود و اغلب سیاستمداران آنها افرادی هستند که در دوران دانشجویی خود در این زمینه فعال بودند و در مسوولیت های مختلف قرار داده شده اند.
چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اردیبهشت ماه سال 1394 با حضور گروه های مختلف دانشجویی از سراسر کشور در سه بخش استانی آغاز و در پاییز همین سال در بخش های منطقه ای و ملی ادامه می یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا