ارائه واقعیت مجازی، ارزان و قابل استفاده در جیب!

 از واقعیت مجازی به عنوان یکی از نوظهورترین فناوری های روز دنیا یاد می شود که البته هدست هایی که برای این منظور ساخته می شود معمولا گران قیمت و جاگیر هستند تا آنجا که نمی توان آن را به عنوان فناوری قابل حمل و همراه در نظر گرفت.

اکنون محققان در پروژه ای موسوم به Figment VR از ایده ای رونمایی کرده اند که در صورت رسیدن به مرحله تولید انبوه به ایجاد تحولی بزرگ در فناوری واقعیت مجازی منجر می شود.

کوچکی، سبکی و از همه مهمتر ارزان قیمت بودن، سه ویژگی مهم این نوآوری محسوب می شود که با استفاده از آن می توان تلفن همراه هوشمند را به ابزاری کاربردی برای ورود به دنیای هیجان انگیز واقعیت مجازی به کار گرفت.

این دستگاه درحقیقت یک محافظ زیبا و مؤثر برای تلفنهای همراه هوشمند به حساب می آید که کاربر در هر زمان که دوست داشته باشد می تواند عینکی که در درون آن تعبیه شده را باز کرده و با قرار دادن در برابر نمایشگر تلفن همراه، وارد دنیای واقعیت مجازی شود. ابداع کنندگان این نوآوری آن را در سایت Kickstarter قرار داده اند تا حمایتهای مالی مورد نیاز برای تولید انبوه آن را به دست آورند.

به گزارش مهر، این نوآوری فعلا برای آیفون ارایه شده و درصورتیکه استقبال لازم از آن به عمل آید برای سایر مدلها از دیگر شرکتهای سازنده تلفن همراه هوشمند نیز ارایه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا