چرخ عقب خودروی خود را به موتورسیکلت تبدیل کنید

اختراع جدید ثبت شده از شرکت فورد مبتنی بر ساخت چرخی است که خود می تواند تغییر شکل داده و به چیزی شبیه به یک دوچرخه تبدیل شود. به این ترتیب در آینده ای نزدیک می توان شاهد ساخت اتوموبیل هایی بود که چرخ عقب آنها به خودی خود می تواند به یک وسیله نقلیه مجزا تبدیل شود

پیش از این چنین طرحی در فیلم های علمی و تخیلی سری بتمن مورد استفاده قرار گرفته و به شدت مورد استقبال سینما دوستان قرار گرفته بود.

صندلی، فرمان، باتری و قسمت فوقانی این دوچرخه ویژه ساخت کمپانی فورد، در تنه وسیله نقلیه شما جای می گیرد و در محیط های شلوغ و ترافیک سنگین به کمک شما خواهد آمد.

این وسیله نقلیه همچنین مجهز به سیستم جک خودکار ویژه ای است که در مواقع نیاز، کار بالا بردن وسیله نقلیه و جداسازی تایر عقبی خودرو را بسیار آسان تر از حالت کنونی می کند. هم چنین باید سیستمی وجود داشته باشد که بتواند به راحتی چرخ یاد شده را با قسمت فوقانی دوچرخه ترکیب کند زیرا حمل هیچ کدام از این بخش ها چندان ساده نیست.

با این وجود روانه شدن این اختراع به بازار با قیمت معقول و همه گیر شدن آن کمی زمان بر است. از زمان ثبت این اختراع تا تولید انبوه آن مدت زمان زیادی باقی مانده است و حتی کمپانی فورد تا کنون از ایجاد یک نمونه از این اختراع نیز خبر نداده است. به نظر می رسد که این کمپانی تنها به دنبال این بوده است که امتیاز ساخت چنین اختراعی را به دست آورده و از رقبای خود در این زمینه پیشی بگیرد.

شایان ذکر است که پیش از این چنین طرحی در فیلم های علمی و تخیلی سری بتمن مورد استفاده قرار گرفته و به شدت مورد استقبال سینما دوستان قرار گرفته بود ولی کمتر کسی انتظار داشت که این پروژه بتواند در دنیای واقعی نیز قابل استفاده باشد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا