اجرای مرحله دوم نظام پایش شاخصهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور

 داود کریم زادگان در چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد که شاخص های به دست آمده به توسعه بیشتر فاوا در کشور کمک کند. 
وی با اشاره به این که نظام شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 90 به منظور تدوین و اجرا مورد بررسی قرار گرفت و در سال 92 ابلاغ شد، افزود: در سال 93 شاهد اجرای مرحله اول نظام پایش شاخص های فاوا در کشور بودیم. 
کریم زادگان همچنین به سابقه نظام پایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اشاره کرد و 33 شاخص فرابخشی در این زمینه را برشمرد.
کریم زادگان تاکید کرد: قطعا مجموعه کارشناسی شده این آمارها با تمرکز بر موضوع سنجش و پایش می تواند جایگاه واقعی IT را در کشور مشخص کند.
در بخش دیگری از چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، 'مجتبی لشکربلوکی' مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی تجارب موفق این وزارتخانه را در زمینه مدیریت استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات معرفی کرد.
وی اظهار کرد: از ابتدای کار وزیر امور اقتصاد و دارایی، برنامه ای مبتنی بر برون رفت از اقتصاد نفتی درنظر گرفته شد و در همین راستا 8 پروژه کلیدی که نقش فناوری اطلاعات در آنها توانمندسازی و یا محرک بوده، تعریف و تبیین شد. 
در بخش بعدی این همایش، حمید رضا احمدیان، مدیر فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصاد و دارایی به تعریف چشم انداز ماموریت و برنامه راهبردی این وزارتخانه پرداخت و مجموعه راهکارهای عملیاتی وزارت اموراقتصاد و دارایی مبتنی بر فناوری اطلاعات را تشریح کرد.
وی با تاکید بر این که فناوری اطلاعات ابزار قدرتمند وزارت امور اقتصاد و دارایی در این دولت بوده است، گفت: این وزارتخانه با همسو کردن استراتژی های کسب و کار و استراتژی های فاوا موفق شد از این ابزار تکنولوژیک به منظور توانمندسازی اقتصاد کشور بهره بگیرد.
آخرین بخش از چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزاری نشست مشاوره مدیریت فناوری اطلاعات؛ چالش ها و راهکارها بود که بر نقش خدمات مشاوره مدیریت بر بهبود عملکرد سازمان ها تاکید داشت. 
دومین روز از چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با معرفی تجارب موفق مدیریت IT در سازمان های مختلف دولتی و خصوصی پرداخت.
به گزارش ایرنا از سازمان نظام صنفی رایانه ای،چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با موضوع 'سنجش، پایش و کنترل راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات' دیروز ( 14 دی ماه ) در سالن مرکز مطالعات و بهره وری منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی آغاز شد و با ارائه مقالات در روز دوم پایان یافت. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا