اختصاص 300 میلیون دلار به شرکت‌های دانش‌بنیان

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1394 و مواد ارجاعی آن که در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفته بود با بند ز تبصره 5 ماده واحده لایحه موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی در جریان بررسی این بند خواستار توضیح در خصوص تسهیلات یا سپرده گذاری بودن این مبلغ شد و گفت: آیا معنای این بند آن است که 300 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به منظور افزایش اعتبار صندوق توسعه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تعلق ‌گیرد که دکتر علی لاریجانی توضیح داد با توجه به اینکه مقرر شده بود سرمایه اولیه صندوق نوآوری 30 هزار میلیارد باشد، این مبلغ به تدریج از حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی برداشت و در آنجا سرمایه گذاری می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این بند به دلیل مغایرت با قانون برنامه توسعه به دو سوم رأی نمایندگان نیاز دارد که نهایتاً نیز وکلای مردم در خانه ملت با 166 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن، با آن موافقت کردند.

در بند ز تبصره 5 آمده است: به منظور تحقق بخشی از اهداف مندرج در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات مصوب 5/8/1389 به ویژه تبصره 2 ماده 5 قانون مذکور معادل ریالی مبلغ 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت های دانش بنیان اختصاص می یابد. مبلغ ارزی مذکور برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می شود. تبدیل دلار به ریال موضوع این بند زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا