کاهش اعتماد به نفس ، ارمغان شبکه های اجتماعی

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد اگر شما به طور روزانه عادت به سرکشی به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را داشته و به طور دائم در حال مطالعه اخبار ، انجام بازی های کامپیوتری ، پیگیری نوشته های سایر افراد و نظرات آن ها در پست های ارسال شده توسط خودتان هستید و همچنین اقدام به یافتن دوستان جدید از طریق این شبکه های اجتماعی می کنید احتمالا دچار اعتیاد به شبکه های اجتماعی هستید .

افرادی که دارای اعتیاد به شبکه های اجتماعی هستند ، به صورت شدیدی به این شبکه ها وابسته بوده و این شبکه ها نقش بزرگی در تصمیم گیری های آن ها ایفا می کنند .

در همین زمینه آمبر فریس ، استادیار رشته ارتباطات اجتماعی در دانشگاه آکرون اعلام کرد : امروزه ما به میزان زیادی از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک برای رسیدن به اهدافمان استفاده می کنیم . این موضوع سبب شده است که ما به این شبکه ها وابسته شده و با توجه به گسترده تر شدن دوستی های مجازی ، هر روز بر میزان این وابسته شدن افزوده می شود . 

پژوهشگران در این مطالعات برای بررسی میزان و کیفیت اعتیاد به شبکه های اجتماعی ، به بررسی شرایط و اوضاع 301 کاربر فیس بوک در رده سنی بین 18 تا 68 سال پرداخته و از شرایط لازم برای این افراد ، ارسال دست کم یک پست در طول ماه در این شبکه اجتماعی بود . بررسی های انجام شده نشان می داد که بسیاری از شرکت کنندگان اعتقاد دارند که استفاده از این شبکه های اجتماعی به آن ها برای کسب شناخت بیشتر از خودشان و آشنا شدن با افراد جدیدتر کمک می کند . مطالعات همچنین نشان دهنده این حقیقت بود که این افراد دارای ویژگی های شخصیتی ملایمی بوده ولی عمدتا از اعتماد به نفس کمتری برخوردار هستند . دلیل اصلی این موضوع نیز براساس نظر کارشناسان ، اعتماد بیش از حد افراد به نظرات دوستان مجازیشان در فیس بوک بوده و شواهد حاکی از وابستگی این افراد برای تصمیم گیری در برخی موارد مانند ایده هایی برای گذراندن زمان در خارج از خانه یا نحوه گذران اوقات فراغتشان است .  در واقع افرادی که دارای اعتیاد به شبکه های اجتماعی هستند ، به صورت شدیدی به این شبکه ها وابسته هستند و این شبکه ها نقش بزرگی در تصمیم گیری های آن ها ایفا می کنند .

 منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا