کشف سکونتگاه هزار و پانصد ساله در نروژ

یک تیم از باستان شناس و پژوهشگران  دانشگاه علم و صنعت نروژ طی پروژه کاوش در شبه جزیره نروژ موفق به کشف سکونتگاهی هزار و پانصد ساله شده اند .

طی حفاری های انجام شده ، این تیم توانسته است نشانه هایی از دو خانه طویل موازی که با یک ساختمان کوچک به هم متصل شده اند را از زیر خاک بیرون بکشند .

اینگرید ایسکارد ،مدیر این پروژه حفاری در یک مصاحبه مطبوعاتی در رابطه با کشف اخیر گفت : این منطقه یک پناهگاه در طول مسیر ساحلی نروژ بوده که از جنوب نروژ تا سواحل شمالی ادامه داشته است . این سکونتگاه در دهانه خلیج کوچک تروندهایم فجورد قرار دارد که یک پیوند حیاتی بین سوئد و نواحی داخلی نروژ میانه برقرار میکرده است .

طی حفاری های انجام شده این تیم توانست است نشانه هایی از دو خانه طویل موازی که با یک ساختمان کوچک به هم متصل شده اند را از زیر خاک بیرون بکشند. چندین چاله آتش در یکی از خانه های طویل این سایت پیدا شده که میتوان گفت از آن ها برای پخت و پز استفاده میشده  است .  

کفتنی است وجود صدف های ساحلی (صدف هایی که توسط امواج به ساحل آورده می شود) در تپه های این سایت به حفظ استخوان های ماهی ها و جانوران ، از جمله ماهی آزاد، ماهی کاد و پرندگان دریایی که معمولا در خاک اسیدی نروژ باقی نمیمانند ، کمک کرده است .

ایسکارد در رابطه با این کاوش می گوید: تا کنون  هیچ منطقه ای مانند این سایت در دیگر نقاط نروژ به این صورت مورد بررسی قرار نگرفته بود.

ایسکارد و تیم کاوشگران همکار وی همچنین موفق شدند تا یک مهره آبی شیشه ای ، چندین مهره کهربایی و یک قطعه از یک لیوان سبز که احتمالا از دره راین آلمان به این منطقه وارد شده است را از زیر خاک بیرون بکشند .

با توجه به موارد کشف شده در این منطقه ، ایسکارد می گوید: این مساله نشان می دهد که مردم این منطقه به اندازه کافی ثروتمند بوده اند که قدرت تجارت شیشه را داشته اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا