شکراحتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد

 به گزارش  ایرنا، مطالعات محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد که مصرف شیرینی علاوه بر احتمال ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های متابولسیم و بیماری های قلبی، با سرطان پستان و متاستاز تومور مرتبط است و احتمال بروز این عارضه را افزایش می دهد.

مصرف روزانه شکر، روی یک مسیر سیگنالینگ آنزیمی به نام 12-LOX موثر است. مطالعات قبلی نشان داد که مصرف شکر سبب التهاب می شود و از این طریق احتمال سرطان را افزایش می دهد. مطالعات جدید نشان می دهد شکر در شکل گیری تومورهای غدد شیری موثر است و مدل های حیوانی این ادعا را اثبات کرده است.
حقایقی در مورد شکر:
 عملکرد شکر در مغز مشابه موادمخدر است
چندی پیش تحقیقاتی انجام شد که نشان داد شکر بسیار مضرتر از آن چیزی است که افراد می پندارند و تاثیر منفی آن بر روی عملکرد مغز مشابه مواد مخدر است. اسکن مغزی نشان می دهد که پس از صرف غذای شیرین، همان مناطقی در مغز تحریک می شوند که پس از مصرف کوکایین و هرویین فعال می شوند. آزمایشی در سال 2007 بر روی موش های معتاد به کوکایین نشان داد که آنان به آب قند تمایل بیشتری دارند و بیشتر تحریک می شوند.
نتایج این آزمایش در PLOS1 منتشر شده است.

 شکر مهمترین عامل کندذهنی است
مقاله ای به عنوان 'شکر احمقتان می کند' در نشریه Physiology در سال 2012 توجه همگان را بر انگیخت. این مقاله که حاصل سال ها مطالعه دانشمندان است نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی فروکتوز بالا در طول زمان باعث کاهش یادگیری و اختلال حافظه می شود.
در این مقاله آمده است که استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 اثر عکس دارند و بر خلاف شکرو غذاهای شیرین، باعث افزایش یادگیری و هوش می شوند.
 شیرینی باعث افزایش انرژی کودکان نمی شود
اکثر والدین بر این باورند که شیرینی و شکلات باعث افزایش انرژی و کارایی فرزندان می شود که باور اشتباهی است.

*** شکر قهوه ای ارجحیتی به شکر سفید ندارد
برخی از افراد معتقدند که مضرات شکر قهوه ای کمتر از شکر سفید است، این تصور پایه علمی ندارد چراکه شکر قهوه ای حاصل تصفیه شکر سفید با ملاس است و حتی می تواند مضرتر باشد.

 میزان شکر نانو سبوس دار بیشتر از نان حجیم سفید است
نان سبوس دار به طور کلی بسیار مغذی تر از نان سفید است ولی متاسفانه برخی نانوایان بخاطر کاهش تلخی آرد سبوس دار، به آن شکر اضافه می کنند.
قبل از خرید نان سبوس دار از عدم وجود شکر در آن مطمئن شوید.
اپیدمی دیابت به بزرگترین نگرانی در حوزه سلامتی بدل شده است. سم شیرینی به نام شکر، اولین نامی است که به محض شنیدن دیابت به ذهن خطور می کند.با کاهش مصرف شیرینی، می توان از طیف وسیعی از بیماری های پیشگیری کرد. نتایج این تحقیقات در نشریه Cancer Research منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا