120 هزار میلیارد تومان ظرفیت پژوهشی در خوزستان وجود دارد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان‌ این‌که در این استان ظرفیت پژوهشی بالایی وجود دارد، گفت: در خوزستان 120 هزار میلیارد تومان ظرفیت کار پژوهشی وجود دارد و واقعاً نمی‌دانیم مشکل کجاست که با وجود این ظرفیت همچنان کارهای پژوهشی در استان به‌ کندی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا‏، جمال عالمی‌نیسی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان که 12 دی‌ماه برگزار شد، با بیان این‌که اگر در حوزه پژوهش نیازسنجی نشود با مشکل مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: نیاز به حرکت وسیع و یک نهضت ملی داریم تا پژوهش در کشور نهادینه شود‎. برای به حرکت درآوردن پژوهشگران زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و نیروی انسانی در استان وجود دارد اما حلقه مفقوده این ارتباط باید ایجاد شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید به سمت پژوهش و حضور فعال در جامعه حرکت کنند و در تمام حوزه‌های جامعه حضور فعال داشته باشد؛ همچنین اولویت پژوهشی در دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی باید به سمت دانشگاه‌های استان هدایت شود. در کارگروه پژوهش و فناوری استان این موضوع مطرح خواهد شد و امیدواریم این مصوبه در استان اجرا شود.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به ظرفیت پژوهشی بالا در استان تصریح کرد: در استان تنها در حوزه صنعت آب و برق ظرفیت 45 هزار میلیارد تومان کار پژوهشی وجود دارد و در همه بخش‌های استان 120 هزار میلیارد تومان ظرفیت پژوهشی وجود دارد؛ واقعاً نمی‌دانیم که مشکل کجاست که با وجود این ظرفیت همچنان کارهای پژوهشی در استان به‌کندی انجام می‌شود.

عالمی‌نیسی ادامه داد: در موضوع خرید داخلی شش هزار میلیارد تومان ظرفیت خالی در بخش‌های نفت‏، آب و برق و حفاری در استان وجود دارد که از خارج استان تأمین می‌شود. در استان در زمینهٔ تأمین قطعات صنعتی و دانش فنی ظرفیت بالایی وجود دارد که باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه شهید چمران و دیگر دانشگاه‌های استان در هفته پژوهش و فناوری برنامه‌ها و اقدامات خوبی اجرا کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا