صمغ ها یکی از مهمترین سرمایه های طبیعی کشور است

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم صنایع غذایی دکتر رسول کدخدایی افزود: این ترکیبات طبیعی که امروز به صورت برداشت مستقیم و بدون هرگونه فرآوری، با قیمتی بسیار ناچیز از کشور به بازارهای خارجی عرضه می شوند به لحاظ خواص و کاربردهای فراوان دارویی و غذایی در دنیا مورد توجه قرار گرفته اند. 
رئیس مرکز تحقیقات هیدروکلوئیدهای غذایی گفت: متاسفانه این محصولات ارزشمند به دلیل بی توجهی هم اکنون به صورت فله از کشور صادر می شوند که به دلیل نداشتن شناسنامه بین المللی و گواهینامه های معتبر گاه در بازار جهانی به مشکل بر می خورند.
کدخدایی افزود: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با هدف انجام پژوهش های علمی – کاربردی و طرح های تحقیقاتی مشترک در عرصه بین المللی و به منظور صیانت از ذخایر ملی و ایجاد ارزش افزوده ناشی از تولید و صادرات آن اقدام به تاسیس مرکز تحقیقات هیدروکلوئید های غذایی کرده است. 
وی ادامه داد: فرآوری، بهبود ویژگیهای عملکرد و تجاری سازی صمغ های بومی از جمله مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز تحقیقات تخصصی به شمار می رود.
کدخدایی از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صمغ های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا طی روزهای 14 و 15 سپتامبر 2016 (24 و 25 شهریور 1395) با حضور دانشمندان، پژوهشگران و چهره های شناخته شده این حوزه از سرتاسر دنیا در مشهد خبر داد. 
وی گفت: مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنفرانس از 21 ژانویه تا 3 آوریل ( اول بهمن ماه 1394 الی 15 فروردین 1395) تعیین شده است. 
او افزود:این کنفرانس با 9 محور استخراج و ارزیابی صمغ های طبیعی، استانداردسازی و تجاری سازی، بررسی خواص تغذیه ای و سم شناسی، خواص بافت دهی و ژل دهندگی، رفتار رئولوژیکی و خواص جریان، کاربرد صمغ های بومی در رسانش هدفمند و رهایش کنترل شده غذا داروها، ویژگی های سلامتی بخش، خواص حسی و دهانی و همچنین خواص قوام دهندگی و امولسیون کنندگی صمغ های بومی برگزار خواهد شد.
اولین کنفرانس بین المللی صمغ های بومی و کاربرد آن در صنایع غذایی در سال 1393 با مشارکت بخش خصوصی و متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای چین، ژاپن، روسیه، ترکیه، انگلستان، نیوزلند، آلمان و کانادا در مشهد برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا