برای توسعه شبکه های اجتماعی داخلی، قوانین دست و پاگیر حذف شود

 علی اصغر انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: شبکه های اجتماعی داخلی باید پشتوانه سرمایه قوی و امکانات مناسب داشته باشند تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و فعالیت کنند، اما لازم است دولت هم حمایت لازم از لحاظ فعالیت، صدور مجوز، تنظیم مقررات و حذف برخی از مقررات زائد را انجام دهد.

وی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی برخاسته از یک کسب و کار قوی و یا مبتنی بر مدل های کسب و کار مناسب در کشور کمتر مشاهده می شود و شبکه های اجتماعی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
انصاری بیان کرد: برخی از شبکه های اجتماعی داخلی توقع دارند همه هزینه های آنها از جمله سرمایه گذاری را دولت تقبل کند که این موضوع امکان پذیر نیست.
معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات گفت: دست اندرکاران و متولیان امر هم باید نسبت به نحوه حمایت های خود از این مجموعه ها تجدید نظر کند تا زمینه توسعه فعالیت شبکه های داخلی فراهم شود.
وی ادامه داد: بخش خصوصی برای ارائه خدمت مناسب و جلب رضایت کاربران باید حتما پیش بینی های اولیه در زمینه هایی مانند سرمایه گذاری، امکانات و مجوزها انجام دهد.
انصاری با اشاره به اینکه عموما کیفیت سرویس، کاربران را به استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی ترغیب می کند، گفت: شبکه های اجتماعی خارجی به لحاظ امکانات و پایداری، وضعت بهتری دارند و احتمالا به این خاطر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه معمولا شبکه های اجتماعی داخلی در بخش زیرساخت مقداری ضعیف هستند، افزود: هر گاه شبکه های اجتماعی اعم از داخلی و خارجی به هر دلیلی دچار مشکل شوند و نتوانند سرویس مناسب ارائه کنند، کاربران از شبکه دیگری استفاده خواهند کرد.
وی جذابیت های شبکه های اجتماعی را از علل جذب کاربران ایرانی دانست و گفت: نسل جوان به دلیل شور و نشاط جوانی و داشتن جذابیت های فراوان از این ابزار بیشتر استفاده می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا