برگزاری جشنواره کسب و کارهای نوپای صنعت و معدن در دانشگاه امیرکبیر

 دبیر اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این جشنواره با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک صنعت و معدن تدارک یافته و با هدف تقویت ارتباط صاحبان ایده و جامعه کارآفرین و سرمایه گذار در حوزه صنعت و معدن و همکاری نظام مند صنعت و دانشگاه برگزار می شود.

علی نیکبخت افزود: اجرای برنامه های جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن در سه بخش پیش بینی شده است که در یک بخش شامل ارائه و معرفی دستاوردهای پژوهشی این حوزه در قالب نمایشگاه است که از صاحبان ایده و توانمندی درخواست کردیم حداقل نمونه آزمایشگاهی و ترجیحا نمونه های مهندسی تولیدشده را به نمایشگاه بیاورند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزاری مسابقه ایده های برتر را به عنوان دیگر بخش این جشنواره معرفی کرد و گفت: در این بخش، ایده هایی که قابلیت کاربردی و تبدیل به محصول را دارند فرصت ارائه خواهند یافت و ایده های برتر می توانند در مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر استقرار یابند و از تسهیلات آن بهره مند شوند.
به گفته نیکبخت، بانک صنعت و معدن نیز تامین مالی ایده های برتر را که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند، تا سقف 80 درصد سرمایه گذاری مورد نیاز متقبل شده است و حتی اگر این ایده ها موفق به جذب سرمایه گذار نشوند، در صورت تایید کارشناسی و نظر مساعد بانک، تسهیلات مالی دریافت خواهند کرد.
معاون کارآفرینی مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در بخش سوم جشنواره نیز شاهد حضور و سخنرانی کارآفرینان برجسته کشور در حوزه صنعت و معدن خواهیم بود تا تجربیات این افراد موفق به مخاطبان جوان منتقل شود.
نیکبخت برگزاری کارگاه های مشاوره ای و ترویجی را از دیگر برنامه های اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن برشمرد.
وی آخرین مهلت ارائه طرح به اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن را تا 30 دی ماه ذکر کرد و گفت: علاقمندان می توانند برای ارسال طرح یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی www.autvincup.ir مراجعه کنند.
این جشنواره در محورهای راه و ساختمان، مدیریت شهری و ترافیک، پلیمر، محیط زیست، انرژی ­های نو، علوم کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه کارهای بانکی و بیمه ­ای، برق و الکترونیک، رایانه، مکانیک، عمران و شهرسازی، معدن و متالورژی، هوافضا، نفت، گاز و پتروشیمی، کسب­ و­ کارهای اینترنتی در حوزه IT، نرم افزارهای کاربردی، سیستم های آموزشی نوین، خودرو، رباتیک، مکاترونیک، اپتیک، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا