ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در دانشگاه شریف

مرکز خدمات آزمایشگاهی زیرمجموعه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شریف است که با هدف تمرکز و تسهیل در دسترسی به خدمات آزمایشگاه‌های پیشرفته و استفاده‌ بهینه از توان مشاوره‌ای افراد متخصص در زمینه نیازهای توسعه‌ علم و فناوری فعالیت آزمایشی خود را شروع کرده است.

این مرکز در تلاش است که با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه شریف در حوزه‌های مختلف اعم از تجهیزات آزمایشگاهی، تخصص انسانی و دانش فنی و استفاده بهینه از این ظرفیتها بتواند شرایط دسترسی آسان به این خدمات را برای متقاضیان چه در داخل دانشگاه و چه در دانشگاه‌های دیگر، مراکز پژوهشی و صنایع کشور فراهم آورد.

تمرکز و ساماندهی امکانات و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز رشته‌های مختلف، تسهیل فرایند خدمات میان آزمایشگاهی، یکسان‌سازی فرایند خدمات آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، حمایت از آزمایشگاه‌های دانشگاه با کمک در تامین و تربیت نیروی متخصص، گسترش، بروزسازی و نگهداری تجهیزات، تسهیل ارتباط با مراکز آزمایشگاهی خارج از دانشگاه و استفاده بهینه و غیر انحصاری از تجهیزات آزمایشگاهی ارزشمند کشور از جمله اهداف ایجاد این مرکز است.

بر اساس اعلام دانشگاه شریف، در همین راستا و در حال حاضر مرکز خدمات آزمایشگاهی این دانشگاه علاوه بر خدماتی که در گذشته به پژوهشگران کشور ارائه می‌کرده است، مجهز به دستگاه‌های پراش اشعه ایکس (XRD)، پراکندگی زاویه کوچک اشعه ایکس (SAXS)، میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)، پراکندگی نوری دینامیکی (DLS)، طیف‌نگار گسیل اتمی پلاسمای جفت شده‌ القایی (ICP) و طیف سنج موزبایر (Mössbauer) شده است.

این دستگاه‌ها در قالب توافق‌نامه همکاری میان دانشگاه شریف و شرکت کفا در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است. این همکاری نمونه موفقی از مشارکت در ارائه خدمات و تجمیع تجهیزات است که برای دسترسی آسان متقاضیان به خدمات مورد نیاز بسیار ارزشمند است.

بر اساس این گزارش، متقاضیان خدمات آزمایشگاهی می‌توانند با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی اینترنتی http: c-labs.sharif.ir از نحوه استفاده از این خدمات و دیگر امکانات موجود در مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف اطلاعات دریافت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا