کشف سنگ نگاره های تاریخی در مصر

این تیم پژوهشی موفق به کشف دو سنگ نگاره تاریخی و ارزشمند در منطقه جبل السیلسیلای کشور مصر شده اند . این تصاویر که در طاقچه های سنگی حجاری شده اند به دوران پادشاهی جدید مصر تعلق داشته و توسط پژوهشگران دانشگاه لوند از کشور سوئد به دست آمده اند .

این تصاویر که در طاقچه های سنگی حجاری شده اند به دوران پادشاهی جدید مصر تعلق داشته و توسط پژوهشگران دانشگاه لوند از کشور سوئد به دست آمده اند .

از این منطقه که یک معدن سنگ باستانی در آن قرار داشته و در حاشیه رود نیل واقع شده است پیش از این نیز سی و دو سنگ نگاره و طاقچه سنگی دیگر کشف شده بود . بررسی های انجام شده نشان می دهد که  این معدن در روزگاران باستان بر اثر یک زمین لرزه بزرگ منهدم شده و کاملا فرو ریخته بود.

پژوهشگران در مطالعات خود همچنین دریافتند که در دوران مختلف تاریخی ، عبادتگاه های کوچک متعددی در این منطقه ساخته شده بود و نخستین طاقچه سنگی کشف شده در این محوطه که در عبادتگاه شماره 30 قرار دارد ،  حاوی نقش صاحب و سازنده عبادتگاه است که کلاه گیسی بر سر داشته و نشسته است . حالت دست های وی نیز مشابه دست های اوزیریس ، خدای مشهور مصر باستان است . در این تصویر باستانی، همسر این فرد در سمت چپ وی قرار داشته و دست چپ خود را بر شانه وی قرار داده و دست راستش را نیز بر روی سینه اش گذاشته است .

طاقچه سنگی دوم و نقش سنگ نگاره باستانی آن در عبادتگاه شماره سی و یک کشف شده و در آن تصویر نفرخیو( (Neferkhewe یا سرپرست و ناظر زمین های خارجی در مصر باستان دیده می شود . نفرخیو در زمان فرعون توتموس سوم( Thuthmose III) زندگی می کرد . در این تصویر ، نقش فرعون ، همسر و دختر وی نیز دیده می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا